رییس جمهوری در افتتاح خط ۳ مترو تهران:

رضایت مردم برای جلب رای انتخاباتی اشکال ندارد/ مترو فرصتی برای توسعه صنعت و اشتغال است

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۶۸۵
رضایت مردم برای جلب رای انتخاباتی اشکال ندارد/ مترو فرصتی برای توسعه صنعت و اشتغال است
دکتر روحانی اظهار داشت: در اسلام ما رضایت مردم را می خواهیم حتی اگر برای رای انتخاباتی باشد، اشکالی ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در افتتاح خط 3 مترو تهران اظهار داشت: بسیار خوشحالم در روزی که سالروز دفاع مقدس ما است و روز بسیار پرافتخاری برای ملت ایران است، در این افتتاح حضور دارم. امروز روزی است،  که حرکت ملت تا پایان دفاع مقدس برای ما تاریخ ساز شد و راه آینده را برای ما مشخص کرد. درود و سلام و تهیت ما به روان پاک همه شهیدان، تقدیم همه جانبازان و آزادگان و همه ایثارگران و همه آن هایی که در دفاع مقدس تلاش کردند و امروز به خدمت خود در صحنه های مختلف ادامه می دهند. درود و سلام به امام عزیز که راه ایستادگی و استقامت و عزت و سربلندی را به ملت ما آموخت و خدا را شکر آن راه امروز با پرچم داری رهبر انقلاب ادامه می یابد و این ملت بزرگ ما در همه صحنه ها با مقاومت و ایستادگی شان حماسه های عظیم آفریندند.

وی اضافه کرد: یادم افتاد از اولین روزی که ما راجع به مترو شروع به صحبت کردیم،  من نماینده یکی از شهرهای تهران بودم. در یکی از جلسات که همه نمایندگان تهران حضور داشتند یک دعوایی بود که بودجه مترو را باید از بودجه عمومی بدهیم یا نه. در آن مجلس تصمیم گرفتیم بحث مترو تهران را دنبال کنیم. چند نفر انتخاب شدند و من هم انتخاب شدم. قدم های بسیار خوبی برداشته شد و امروز ما احساس می کنیم که در کلان شهر واقعا نمی شود حمل و نقل را روی زمین داشته باشیم یا باید روی هوا حرکت کنیم که خیلی گران است یا باید برویم زیر زمین تا بتوانیم مشکل حمل و نقل را حل کنیم. بعضی از شهرهای دنیا بیش از صد و سی سال است که مترو دارد. راه اندازی مترو در زمین صرفه جویی می کند، و بهترین راه و سریعترین و باصرفه ترین و عادلانه ترین راه مترو است.

وی ادامه داد: در بزرگراه همه یکی نیستند یکی با ماشین گرانقیمت و یکی ماشین ارزان و یا با موتور سیکلت در حرکت هستند، اما در مترو همه در کنار هم هستند و پولدار و فقیر ندارد.

رییس جمهوری گفت: می‌توان از ظرفیت مترو برای ترویج سبک زندگی سالم استفاده کرد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری و تلاش کنند ضمن اینکه ایستگاه‌های مترو نیز باید معرف معماری ایرانی – اسلامی باشند و ایستگاه‌های مختلف را می‌توان با این نوع معماری تزیین کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه مترو، صنعت، تکنولوژی و اشتغال به دنبال خود دارد و صرفاً حمل و نقل نیست، تأکید کرد: باید دست به دست هم مترو را در کلانشهرها توسعه دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توافق هسته‌ای و کار بزرگی که به این واسطه انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: ما در جریان جلسات و مذاکرات با 1+5 حق خود را گرفتیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: بی‌تردید مذاکرات هسته‌ای کشورمان از مذاکرات افتخارآمیز تاریخ ایران است و امروز در دنیا حتی یک کشور هم وجود ندارد که بتواند ادعا کند در این مذاکرات ایران با قوت حضور پیدا نکرده است.

رییس جمهوری گفت: اولین قطعنامه‌های سازمان ملل در 70 سال پیش درباره ایران بود و در آن بر خروج نیروهای خارجی در ایران تأکید شده بود و در هفتادمین سال سازمان ملل نیز قطعنامه نسبتاً خوب 2231 برای ایران صادر شد که به واسطه آن 6 قطعنامه ظالمانه قبلی لغو گردید و نکته اساسی این است که در این قطعنامه تمام حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران به رسمیت شناخته شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت خود را نماینده و خادم مردم‌ می‌داند، ‌تصریح کرد: دولت هر چه دارد بخاطر آراء و پشتیبانی‌های مردم است و ملت بزرگ ایران بودند که با ایستادگی و مقاومت خود توانستند در این مذاکرات نظرات خود را با منطق و استدلال به کرسی بنشانند.

رییس جمهوری با بیان اینکه ما یکبار در جنگ و یکبار بر جنگ پیروز شدیم، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس در جنگ پیروز شدیم و در مذاکرات بر جنگ پیروز شده و جلوی روندی را که ادامه آن به جنگ می‌انجامید، گرفتیم.

دکتر روحانی در پایان با اشاره به تجربیات متخصصین کشورمان در بخش مترو اظهار داشت: امروز می‌توانیم صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه اجرای پروژه مترو داشته باشیم و این کار شدنی است چرا که ملت بزرگ ایران در همه صحنه ها با ایستادگی و مقاومت خود حماسه های بزرگ و عظیم آفریده است.

 رییس جمهوری همچنین در حاشیه این مراسم و در گفت و گویی با خبرنگاران ، با اشاره به اهمیت مترو در بهبود حمل و نقل در کلانشهرها، گفت: دولت مترو را سریع‌ترین و بهترین مسیر حمل و نقل در تهران می‌داند و مصمم است آن را توسعه دهد.

دکتر روحانی اظهار داشت: مترو یکی از بهترین راه‌های توسعه و بهبود حمل و نقل در تهران است، چرا که خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران گنجایش محدودی دارند و مترو سریع‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد است.

رییس جمهوری افزود: با توجه به مشکلاتی که در زمینه محیط زیست و آلودگی هوا نیز وجود دارد توسعه مترو بسیار مفید است.

دکتر روحانی گفت: امیدوارم دولت و شهرداری تهران با کمک یکدیگر در توسعه خطوط مترو و تأمین آسایش و رفاه مردم گام‌های مؤثری بردارند.

رییس جمهوری مسیر ایستگاه قائم تا نوبنیاد را با مترو طی کرد و هنگام خروج از ایستگاه نوبنیاد ، با استقبال گرم و پرشور مردم مواجه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز