محسن رضایی:

ایران تنها کشوری است که می‌تواند با داعش مبارزه کند

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۵:۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۲۴۰
ایران تنها کشوری است که می‌تواند با داعش مبارزه کند
محسن رضایی در دیدار با سفیر آلمان در تهران گفت: میان ایران و آلمان یک بحث جدی اقتصادی وجود دارد. مردم ما دید خوبی به فرهنگ آلمان دارند و ما از گسترش روابط اقتصادی با آلمان استقبال می کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وی اظهار کرد: به نظر ما آلمان باید شجاعت بیشتری در تصمیم سازی اقتصادی و سیاسی از خود نشان دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «ایران تنها کشوری است که می‌تواند با داعش مبارزه کند»، افزود: مساله تروریست و امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است و آلمان هم در این زمینه با ایران همکاری داشته که مورد تایید سازمان‌های جهانی است.

رضایی همچنین با بیان اینکه «بنظر می آید دست‌هایی در داخل و خارج از ایران، فعالانه نمی‌خواهند جامعه ایران به اروپا نزدیک شود»،خاطر نشان کرد: از طرف مجمع و رهبری می‌گویم که مشکلات زیادی با آمریکا وجود دارد. تاریخ نشان داده است که نباید به گفته‌های آن‌ها اعتماد داشت ولی با بخشی از اروپا بویژه آلمان چنین مشکلی نداریم و ایران می تواند از بازار بسیار خوبی که در آسیای مرکزی به واسطه سرمایه گذاری شرکت‌های آلمانی در ایران وجود دارد، استقبال کند و از نظر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری همه راه‌ها برای آلمان باز و قابل دسترسی است.

وی با تاکید بر اینکه این مساله یک فرصت طلایی برای نزدیکی ایران و اروپا است، گفت: طی5 -4 سال آینده بهترین فرصت برای اروپا خواهد بود که با ایران روابط اقتصادی برقرار کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با فعال بودن ایران در امر مبارزه با تروریسم از ابتدا اشاره کرد و افزود: برای حفظ امنیت منطقه تنها کشوری که می‌تواند نقش آفرین باشد ایران است.

رضایی در ادامه اظهار کرد: موضع ما در دفاع از مساله فلسطین روشن است، باید برای آینده این موضوع از طریق رفراندوم، قانون اساسی و یک دولت فراگیر مشخص شود، چرا که 70 سال کشتار مردم بیگناه دیگر بس است.

وی در پایان با اشاره به نظرات متفاوت اقتصادی در خصوص رابطه با غرب گفت: ایران برای سرمایه گذاری و روابط اقتصادی با آلمان جدی است و برای آسانتر شدن سرمایه گذاری آلمان در ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام که مرکز سیاست گذاری کشور است در این امر بشما کمک خواهد کرد و برای اعزام متقابل هیأت های اقتصادی نیز آماده همکاری است.

سفیر آلمان در تهران نیز ضمن اظهار خوشحالی از این دیدار گفت: انجام این دیدار برای ما به ویژه که شما یک دانشمند اقتصادی هستید حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: آلمان دومین اقتصاد قوی را داراست و سیاست خارجی آلمان از سال های 90 به بعد فعال تر شده است. سیاست ما با آمریکا بدلیل ائتلاف های متعدد احزاب فرق می کند از این رو نمی توانیم فوری تصمیم گیری کنیم ولی آنچه که به آن اعتقاد داریم را انجام می دهیم.

سفیر آلمان ضمن استقبال از ادامه حضور هیات اقتصادی آلمان در ایران اظهار کرد: توافق برجام شرایط را برای سرمایه گذاری آلمان در ایران و گسترش روابط فراهم خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز