در دیدار وزرای خارجه دو کشور تاکید شد:

استفاده از ظرفیت‌های ایران و اندونزی برای حل مسائل منطقه‌ای

۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۰۹:۲۷:۰۱
کد خبر: ۳۲۲۳۵۴
استفاده از ظرفیت‌های ایران و اندونزی برای حل مسائل منطقه‌ای
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک ملاقات و در خصوص مسائل دوجانبه و ضرورت گسترش روابط فیمابین و همچنین همکاری برای حل مشکلات منطقه‌ای خاورمیانه از جمله بحران سوریه و حل مشکل آوارگان سوری تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا رتنو مرسودی، وزیر امورخارجه اندونزی، حصول توافق میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را گام مهمی در راستای صلح و امنیت بین الملل دانست و علاقه‌مندی کشورش را نسبت به اجرای توافقات اعلام کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، درخصوص حل بحران منطقه خاورمیانه بر ضرورت استفاده از راه حل سیاسی با حضور همه کشورها و طرف‌های ذیربط تاکید و اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه یک طرح اقدام 4 مرحله‌ای ارائه داده است.

استفاده از ظرفیت‌های ایران و اندونزی برای حل مسائل منطقه‌ای، ضرورت گسترش روابط دوجانبه، حمایت از یکدیگر در محافل بین المللی و تبادل هیات‌های سیاسی عالیرتبه شامل سفر قریب‌الوقوع وزیر امورخارجه اندونزی به تهران و نیز سفر رئیس جمهور اندونزی در آینده نزدیک به جمهوری اسلامی ایران از جمله مواردی بود که در گفت‌وگوهای امروز فیمابین وزرای امورخارجه ایران و اندونزی مطرح شد.

نظر شما