پیام آیت الله هاشمی به مناسبت فاجعه مصیبت بار منا؛

مصیبت جانگداز حج دل مردم کشورمان را به درد آورد/ مسئولان سعودی پاسخگو دنیای اسلام باشند

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۰:۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۲۲۵۸۱
مصیبت جانگداز حج دل مردم کشورمان را به درد آورد/ مسئولان سعودی پاسخگو دنیای اسلام باشند
در پی فاجعه مصیبت بار منا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن ارحیم

تکرار مصیبت جانگدازحج امسال در عربستان و این بار در منا و رمی جمرات و کشته ومجروح شدن جمع زیادی از حجاج مظلوم بیت الله الحرام،بویژه هم میهنان عزیزمان ،دل همه مسلمانان و مردم غیور کشورمان را  به درد آورد و جهان اسلام را به عزا نشاند.

اگرچه مرگ مظلومانه حجاج خانه خدا در احرام ؛ آنهم قبل از إتمام اعمال حج و در منا به مصداق آیه «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» اجر عظیمی در بارگاه الهی دارد؛ اما از تقصیرو سومدیریت مسولان نظم این مراسم عظیم در دولت عربستان کم نمی شود ودرقبال آن مسوولند و باید برای دنیای اسلام توضیح دهند.

اینجانب با نهایت تاسف و تاثر؛ ضمن همدردی، این فاجعه غمبار را به همه مسلمانان؛ مردم عزیز ایران و به ویژه خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند؛ صمیمانه تسلیت می گویم وبرای مجروحان ومصدومان این حادثه از درگاه خداوند آرزوی سلامت وبهبودی کامل دارم.

انتظار میرود مسوولان ذیربط در دولت وهمه سازمانها وارگانهای درمانی،امدادی و پشتیبانی در اسرع وقت ،اقدامات لازم و فوری را برای کاستن از ابعاد این فاجعه وکاهش آلام داغ دیدگان ومجروحان به عمل آورند.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز