معاون اول رییس جمهوری پس از نشست فوق‌العاده هیات دولت درباره فاجعه منا:

دولت عربستان باید پاسخگو باشد/ رییس‌جمهوری دائما در حال پیگیری هستند

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۸:۱۸:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۷۸۶
دولت عربستان باید پاسخگو باشد/ رییس‌جمهوری دائما در حال پیگیری هستند
جهانگیری گفت: برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه ستادی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد که جلسه این ستاد هم اکنون تشکیل شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری پس از نشست فوق العاده هیات دولت درباره فاجعه منا اظهار داشت: این حادثه را به مسلمانان جهان، ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می گوییم.

جهانگیری افزود: رییس جمهوری از لحظه ای که از این فاجعه خبر دار شده اند پیگیرند و دقایقی قبل هم پیگیر نتیجه بودند.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: دولت عربستان مسوول امنیت و حفاظت جان حجاج است. آنها از کشورها خواستند برای مدیریت مراسم حج تعداد حجاج را کاهش دهند و همه کشورها از جمله ایران با درخواست عربستان تعداد حجاج را کاهش داد که این خود نشان از تدابیر درست و قوی برای مدیریت مراسم حج داشت اما باز هم دو حادثه بزرگ در این کشور اتفاق افتاد.

جهانگیری با بیان اینکه "در حادثه منا سومدیریت کاملا روشن است" تصریح کرد: دولت عربستان باید پاسخگو باشد همچنین باید نمایندگان ایران در جریان بررسی حادثه در عربستان حضور داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "ایران آمادگی کامل برای رسیدگی به مجروحین ایران و دیگر کشورها را دارد" گفت: اگر عربستان اعلام کند در اولین فرصت هواپیماهای ایرانی برای بازگرداندن پیکر جانباختگان و همچنین مجروحین اعزام می شوند.

وی با اشاره به معلوم نبودن سرنوشت مفقودین این فاجعه اظهار کرد: دولت عربستان برای معلوم شدن وضعیت مفقودین این فاجعه با تمام امکانات خود و با همکاری با نیروهای ایرانی تلاش کند.

جهانگیری افزود: برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه ستادی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد که جلسه این ستاد هم اکنون تشکیل شده است.

معاون اول رییس جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: دولت عربستان مسوول حادثه است و برای بررسی علل حادثه دستگاه دیپلماسی ما باید حضور داشته باشد.

بنا بر این گزارش در این جلسه امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه آخرین گزارش از وضعیت حجاج ایرانی را به هیات دولت ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز