دیدار ظریف و موگرینی در نیویورک

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۱۰:۵۷:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۹۹۲
دیدار ظریف و موگرینی در نیویورک
وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌اند عصر روز جمعه با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری پرس تی وی، دو طرف در این دیدار درباره‌ آغاز دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از این گفته بود که رایزنی‌ها در سطح بلند پایه میان ایران و اتحادیه اروپا به زودی از سر گرفته خواهد شد.

ظریف روز جمعه علاوه بر این با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیویورک دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های آمانو برای اجرای نقشه راه توافق شده میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که با ادامه مثبت همکاری‌های دو طرف و بسته شدن به موقع پرونده ادعاهای مطرح شده علیه ایران، آژانس و ایران در فضای جدید از همکاری بتواند وارد مرحله اجرای برجام شوند.

آمانو نیز در این دیدار که در محل اقامت وزیر امورخارجه کشورمان برگزار شد، ضمن ابراز رضایت از دیدار هفته گذشته‌اش از تهران و ملاقات با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد که همکاری‌های آژانس و کشورمان به ویژه در خصوص اجرای نقشه راه مورد توافق در یک فضای مثبت ادامه یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز