شمخانی:

پیگیری مجدانه فاجعه منا مطالبه آحاد مردم است

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۴۴۳
پیگیری مجدانه فاجعه منا مطالبه آحاد مردم است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیگیری مجدانه و بدون اغماض فاجعه منا مطالبه رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم ایران است و دولت از همه ظرفیت های خود برای پیگیری این حادثه استفاده می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی شمخانی که به استان مرکزی سفر کرده است در جلسه شورای اداری استان افزود: مردم شریف و داغدار ایران اسلامی با قلبی مملو از حزن و ماتم آماده استقبال باشکوه از مسافران غریب بازگشته از حرم امن الهی می شوند.

وی با یادآوری درد و آلام بازماندگان حجاج جان باخته در فاجعه غم بار منا خاطرنشان کرد: دولت سعودی در سه مقطع برنامه ریزی اولیه، اجرای مراسم حج و مدیریت بحران بوجود امده در اوج بی کفایتی و ضعف عمل کرد و این فاجعه تحت تاثیر هوچی گری این دولت پنهان نخواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی به برخی ریشه های ساختاری ، مدیریتی وسیاسی درون حاکمیت سعودی که در وقوع این فاجعه تاثیر گذار بوده است، اشاره کرد و افزود: پیگیری مجدانه و بدون اغماض این فاجعه مطالبه رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم ایران است و دولت با دستور رییس جمهوری همه ظرفیت های خود را برای احقاق حقوق جانباختگان و ایجاد تضمین برای عدم تکرار وقایع تلخی از این دست بسیج کرده است.

شمخانی در ادامه با گرامی داشت هفته دفاع مقدس افزود: موضوع اصلی که می تواند سد عظیمی در برابر نفوذ اقتصادی دشمن ایجاد کند پیگیری و اجرای بدون تنازل اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین به ویژگی های کم نظیر استان مرکزی که در طول تاریخ پرورش دهنده شخصیت های تاریخ ساز سیاسی علمی،فرهنگی ومذهبی بوده است، اشاره کرد و اظهار داشت: استانی که به نام حضرت امام خمینی(ره) مزین است باید الگوی قابل تعمیم در حوزه های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و علمی باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر مسوولیت غیر قابل انکار آحاد مردم و فعالان اقتصادی برای مشارکت فعال و پشتیبانی از دولت برای عبور از بحران های اقتصادی و اجتماعی، گفت: توافق هسته ای در صورت تایید نهایی تنها زمینه ای برای رفع مشکلات اقتصادی بوده و اقدام اصلی در این حوزه بهره گیری از مجموعه ظرفیت ها و توان داخلی کشور برای سرعت دادن به رشد و توسعه پایدار است.

شمخانی با یادآوری نقش تعیین کننده ظرفیت های علمی و صنعتی استان مرکزی در تامین نیازمندی های حساس و پیچیده دفاع مقدس افزود: امروز کار آفرینان و مدیران کارآمد این استان باید با تجدید حماسه های دفاع مقدس در عرصه اقتصادی ،پیشگام و جلودار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اظهارداشت: تعالی معنوی و مقاوم سازی فرهنگی پیش نیاز مقابله با نفوذ سیاسی،فرهنگی و اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی به سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه و اختصاص 36 بند فرهنگی از مجموعه 80 بند سیاست های برنامه ششم اشاره کرد و یادآور شد: توان نرم جمهوری اسلامی ایران که منبعث از ماهیت فرهنگی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی است منشاء قدرت ملی و اقتدار رو به تزاید کشور است.

شمخانی همچنین بر ضرورت رعایت انصاف و عدالت در نقد کارگزاران سخت کوش نظام بویژه خودداری از اظهار نظرهای غیر صحیح که می تواند به صورت ناخواسته موجب تضعیف رویکردهای سطوح عالی نظام شود، تاکید کرد.

شمخانی گفت: دولت و مجموعه دستگاه های حاکمیتی براساس منویات رهبر معظم انقلاب مسیری عزتمندانه را برای عبور از مشکلات جاری برگزیده اند وهمه باید ضمن حمایت فعال از دولت به تحقق اهداف تعیین شده برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی یاری رسانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز