انصاری‌راد در گفت‌وگو با برنا:

برای رهبری تعیین تکلیف نکنید/ مبنای اسلام مذاکره حکیمانه است

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۰:۴۸:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۶۲۳
برای رهبری تعیین تکلیف نکنید/ مبنای اسلام مذاکره حکیمانه است
نماینده اسبق مجلس گفت: مسئولان کشور از پیامبر اسلام که بالاتر نیستند. پیامبر با کفار قریش مصافحه،گفت و گو، معامله و صلح می کرد.قرآن مجید هم درباره ارتباط اولیه با مخالفان مصالحه و دعوت به گفت و گوی نیکو همراه با احترام را پیشنهاد می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین انصاری راد رئیس سابق کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با جنجال پیش آمده در حواشی سفر دکتر ظریف و مصافحه وی با رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر این اتفاق هم افتاده باشد اصلا چه اشکالی دارد؟ این چه فرهنگ غلطی است که بین ما رایج شده است؟ ایران با آمریکا در جنگ که نیست. حتی در مسائل اخیر و در جریان توافق هسته ای در حالت مصالحه با آمریکا هستیم.

وی افزود: مسئولان کشور از پیامبر اسلام که بالاتر نیستند. پیامبر با کفار قریش مصافحه، گفت و گو، معامله و صلح می کرد. قرآن مجید هم درباره ارتباط اولیه با مخالفان مصالحه و دعوت به گفت و گوی نیکو همراه با احترام را پیشنهاد می کند.

انصاری فرد با اشاره به یکی از آیه های قرآن گفت: گاهی مصلحت نیست با دشمنان صحبت شود اما اصل اسلام بر گفت و گوی توام با احترام است. به هر حال اوباما یکی از بزرگان عرصه سیاست در دنیا است حال نظام جمهوری اسلامی وی را قبول داشته باشد یا نداشته باشد و به طور کلی در برخورد با دیگر کشورها باید اصل را بر آموزه های نجات بخش اسلام گذاشت.

این نماینده اسبق مجلس اظهار کرد: آیه اشد علی الکفار که در قرآن آمده در مواجهه با کسانی است که با آن ها در حال جنگ هستیم و خودشان راه هر گونه مصالحه را بسته اند چون مبنای اسلام بر مذاکره حکیمانه است.

وی درباره هیاهوی رسانه ای ایجاد شده در این باره گفت: این رفتارها هیچ تاثیری بر عقلا، حکما و اهل فرهنگ ندارد زیرا مردم رفتارهای درست و نادرست را از هم تشخیص می دهد.

حسین انصاری راد در پایان درباره اظهارات اخیر و توصیه یکی از نمایندگان مجلس درباره عدم مصافحه دکتر ظریف با رهبری پس  از بازگشت به ایران گفت: اصلا موضوع به ایشان ارتباطی ندارد. شخص رهبری با بینش و اراده قاطعی که از گذشته تا امروز داشته بهترین تصمیم را می گیرد. این گونه رفتارها تعیین تکلیف برای رهبری است که اصلا مورد پسند نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
0
0
احسن این درست است .خدا رحمت کند ان مادرت را که فرزندی وارسته چون شما داردتادرد مردم وجامعه را درمیکند