روسیه حملات هوایی در سوریه را آغاز کرد

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۶:۳۱:۵۳
کد خبر: ۳۲۴۸۱۹
روسیه حملات هوایی در سوریه را آغاز کرد
مخالفان سوری از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مخالفان سوری می‌گویند، جنگنده‌های روسیه امروز رسما عملیات رزمی خود در آسمان سوریه را آغاز کردند و مواضع مخالفان در حومه استان‌های حمص و حماة را بمباران کردند.

این خبر به طور رسمی از جانب روسیه یا مسئولان سوری تایید نشده اما مخالفان برصحت ادعای خود تاکید دارند و می‌گویند این حملات در مناطقی انجام شده که تحت کنترل آنهاست.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که مسکو پیش از آغاز حملات خود در سوریه واشنگتن را از نیت خود مطلع کرده است.

روسیه بیش از یک هفته‌ است که پرواز‌های شناسایی خود را بر فراز خاک سوریه آغاز کرده که مقدمه انجام حملات هوایی محسوب می‌شود.

پارلمان روسیه امروز(چهارشنبه) به طور رسمی اجازه عملیات برون مرزی را به ارتش این کشورداد و به ارتش مجوز یافت تا به انجام حملات هوایی "برای دفاع از منافع ملی روسیه در سوریه" اقدام کند.

بنا به گفته رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به طور رسمی از مسکو درخواست کرده تا از دمشق حمایت نظامی کند.

روسیه همچنین از آمریکا خواسته تا جنگنده‌های خود را از حریم هوایی سوریه خارج کند تا تنش‌ یا برخوردی میان این دو روی ندهد.

نظر شما