استاندار سابق قندوز متهم به همکاری با طالبان

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۹:۲۴:۴۴
کد خبر: ۳۲۴۹۴۵
استاندار سابق قندوز متهم به همکاری با طالبان
محمد عمر صافی، استاندار قندوز در زمان حمله طالبان به شهر قندوز در خارج از کشور به سر می برد. پس از سقوط قندوز به دست طالبان، بسیاری از دولت مردان و نمایندگان پارلمان او را به خیانت و همکاری با طالبان متهم کردند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پس از تسلط مجدد نیروهای دولتی بر مناطق اصلی قندوز، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان استاندار قندوز را از سمتش برکنار کرد.

گفتنی است علت این برکناری این بود که محمد عمر صافی، استاندار قندوز در زمان حمله طالبان به شهر قندوز در خارج از کشور به سر می برد. پس از سقوط قندوز به دست طالبان، بسیاری از دولت مردان و نمایندگان پارلمان او را به خیانت و همکاری با طالبان متهم کردند. در نهایت اشرف غنی «حمدالله دانشی» معاون وی را به این سمت منصوب کرد.

از سوی دیگر، نظری ترکمنی، نماینده قندوز در پارلمان افغانستان اعلام کرد برخی از مقامات محلی توسط طالبان ربوده شده و اطلاعی از آنان در دست نیست. وی به دلایل امنیتی از ذکر نام آنان خودداری کرد.

بر اساس گفته های مقامات ارتش افغانستان، حدود ۹۰ درصد از مناطق اشغال شده توسط طالبان آزاد شده است. قندوز در تاریخ ۶ شهریور به دست طالبان سقوط کرده بود.

 

 
نظر شما