رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش در نوشهر:

دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است/ طراحی رزمایش‌های نظامی باید به فضای جنگ نزدیک باشد

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۱۲:۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۲۵۰۲۰
دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است/ طراحی رزمایش‌های نظامی باید  به فضای جنگ نزدیک باشد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاست های استکبار خواندند

به گزارش خبرگزاری برنا از نوشهر و به نقل از سایت مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاست های استکبار خواندند و تاکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفت ها و افزایش آمادگی های خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرات نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته تر ایران اسلامی» را در همه بخش ها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصم متر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد.

13940709_0530941

رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگی های مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفت های امروز نیروهای نظامی در بخش های مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگی ها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.

ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک تجربه مهم و پیش روی همه دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاست های خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاستهای آن، واهمه ای ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنی های جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی ساز ملت ایران، گفتند:  دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنی ها برطرف نمی شود.

رهبر انقلاب افزودند: سربرآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنی ها کم می شود»، تصور نادرستی است.

13940709_0130941

ایشان با اشاره به استقبال ملت ها و همچنین برخی دولت های غیر وابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملت ها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرت ها به وجد می آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولت ها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان شان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفت های تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیت های بسیار خوبی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.

رهبر انقلاب همچنین با تاکید بر اهمیت ورود به حوزه های ناشناخته نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایش های نظامی نیز خاطرنشان کردند:  طراحی رزمایش های نظامی باید  به فضای جنگ و واقعیت های میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و توانایی های دشمن، پیش بینی و آمادگی وجود داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، گزارشی از مجموعه ماموریت ها و فعالیت های نیروی دریایی در زمینه های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه دریایی کشور بیان کرد.

نظر شما