پزشکیان در گفت‌وگو با برنا:

آقایان برای رد برجام به کمیسیون آمدند نه بررسی/ کشورهایی در گذشته قطعنامه صادر می‌کردند امروز برای آمدن صف کشیده‌اند

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۵:۵۸:۱۳
کد خبر: ۳۲۶۰۵۴
آقایان برای رد برجام به کمیسیون آمدند نه بررسی/ کشورهایی در گذشته قطعنامه صادر می‌کردند امروز برای آمدن صف کشیده‌اند
نماینده مردم تبریز گفت: در دولت قبل گفته می شد که کشورهای دنیا برای ورود به ایران زنبیل گذاشته اند ولی خبری از آن ها نشد و یا کشورهایی وارد ایران می شدند که تاکنون اسم آنها به گوشمان نخورده بود اما امروز کشورهایی بدون گذاشتن سبد وارد کشور می شوند که اقتصاد و تکنولوژی دنیا توسط آنها اداره می شود.

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در خصوص تمایل برخی نمایندگان به رد برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایندگان از ابتدا هم خواستار رد برجام بودند و با این دید در کمیسیونی جمع شدند و آن را بررسی کردند و ادعا کردند که این بررسی بسیار خوب است.

وی تاکید کرد: تمامی این اقدامات در حالی است که برای رسیدن به بررسی مفید و کارآمد می بایست بدون جهت گیری و رفتار متعصبانه  گرد هم می آمدند و با چینش اطلاعات مرتبط به صورت صادقانه در کنار هم نظر قطعی خود را بر این اساس ارائه می کردند اما متاسفانه این آقایان از پیش نظر خود را داشتند و می خواستند با همین طرز فکر برجام را بررسی کنند.

نماینده مردم تبریز در خصوص احتمال رد توافق از سوی مجلس اظهار داشت: به نظر من احتمال رد آن بسیار پایین است و مطمئنا به تصویب می رسد فقط کمی تاخیر در این بین به وجود می آید دلیل آن هم این است که بالاخره عده ای به صورت متعصبانه می خواهند آن را رد کنند و تعدادی از نمایندگان نیز اطلاعات کافی در این حوزه ندارند.

وی در خصوص دستاوردهای برجام برای کشور و نظام تصریح کرد: این توافق نامه توانسته است تا اتحاد اسراییل و آمریکا علیه کشور ما را برهم بریزد، همچنین باعث شده تا اقبالی جهانی برای ورود و سرمایه گذاری خارجی در داخل  کشور به وجود آید.

پزشکیان افزود: برخی این میزان تمایل برای ورود به کشور را منکر می شوند در حالی که واقعیت چیز دیگری است. باید به آنها یاد آور شد که این کشورها همان هایی هستند که در چند سال گذشته به قطعنامه های علیه ما رای مثبت می دادند در حالی که امروز برای ورود به کشور صف کشیده اند. زمانی در دولت قبل گفته می شد که کشورهای دنیا برای ورود به ایران زنبیل گذاشته اند ولی خبری از آن ها نشد و یا کشورهایی وارد ایران می شدند که تاکنون اسم آنها به گوشمان نخورده بود اما امروز کشورهایی بدون گذاشتن سبد وارد کشور می شوند که اقتصاد و تکنولوژی دنیا توسط آنها اداره می شود.

نماینده مردم تبریز در پایان تصریح کرد: آقایانی که در گذشته سمتی داشته اند می گویند که این کشورها خیانت کار هستند. من از آن ها می پرسم: آیا کشورهایی که شما با آن ها قرارداد بستید و به ایران راه دادید و از پول بیت المال خرج آن ها کردید به ما خیانت نکردند؟ بنابراین بی انصافی است که به آن ها ننگ خیانتکاری بزنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز