وزیراطلاعات در حرم شاهچراغ (ع):

حادثه منا یک جنایت است

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۲:۴۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۶۴۴۹
حادثه منا یک جنایت است
وزیر اطلاعات گفت: حادثه منا تنها موضوع جمهوری اسلامی نیست بلکه موضوع مهم جهان اسلام و 22 کشور اسلامی عزادار است.

به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، حجت السلام سید محمود علوی در آیین تشییع جانباختگان حادثه منا استان فارس در حرم  شاهچراغ(ع) در شیراز اظهار داشت:  عزادار بودن 22 کشور اسلامی بیانگر ضرورت حفظ بعد بین المللی این حادثه است که ملت ایران به همراه دیگر ملل و کشورهای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی تاکنون جلساتی را برای بررسی، پیگیری و مدیریت حادثه منا تشکیل داده است.

 وزیر اطلاعات افزود: براین اساس  وزارت اطلاعات مکلف شد مستندات این حادثه را جمع آوری کند تا بر اساس این مدارک عمد یا غیر عمد بودن این حادثه مشخص شود که درهمین راستا وزارت اطلاعات کار خود را در این زمینه شروع کرده است.

حجت السلام علوی تصریح کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ملزم به تحویل گرفتن پیکر جانباختگان، رسیدگی به مصدومان و شناسایی اجساد شد که با سفر به کشور عربستان تدابیر مناسبی دراین زمینه اندیشیده و اجرا شد.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسئول تهیه مبانی حقوقی از طرف ایران به نمایندگی از خانواده های داغدار برای اقدام در مجامع حقوقی بین المللی شده است.

وزیر اطلاعات یادآور شد:  وزارت کشور نیز مسئول راه اندازی ستادهای حادثه منا در کشور به ریاست استانداران و برای ساماندهی برنامه های مناسب در زمینه جانباختگان و انتقال اجساد به استان ها شد.

حجت السلام علوی عنوان کرد: موضع محکم و با صلابت مقام معظم رهبری در خصوص حادثه منا نقطه عطفی بود که موجب شد مقامات  کشور عربستان مراتب تسلیت خود به ملت ایران را اعلام کنند.

وی  افزود:با پیگیری حادثه منا تلاش می کنیم عزت ایران اسلامی و مراتب تسلی خانواده های داغدار تامین شود.

وزیر اطلاعات  خاطر نشان کرد : حادثه منا ریشه در بی کفایتی، بی تدبیری و بی صلاحیتی دارد که رفتار نابخردانه حاکمان  عربستان در واکنش به حادثه منا، باعث افزایش عمق فاجعه شد و حادثه منا رابه یک جنایت تبدیل کرد.

نظر شما