نرخ ۵ گروه مواد خوراکی ثابت ماند

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۴:۰۹:۱۰
کد خبر: ۳۲۶۴۹۲
نرخ ۵ گروه مواد خوراکی ثابت ماند
بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به 10 مهرماه 94 اعلام کرد که بر این اساس قیمت 5 گروه مواد خوراکی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت 5 گروه دیگر افزایش یافت درعین حال نرخ یک گروه نیز با کاهش مواجه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برهمین اساس نرخ لبنیات، برنج، گوشت قرمز، چای و روغن نباتی در هفته هفته منتهی به 10 مهر ماه 94 ثابت اما نرخ تخم مرغ 2.4درصد، حبوب 0.5 درصد، سبزی های تازه 0.3 درصد؛ گوشت مرغ 4 درصد و قندوشکر 0.5 درصد رشد داشته است البته در همین حال نرخ میوه های تازه با سه درصد افت مواجه شده است.

** لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.4 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود. بهای تخم مرغ معادل 2.4 درصد افزایش داشت و شانه ای 73 تا 96 هزار ریال فروش می رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت همه اقلام بدون تغییر بود. در گروه حبوب، بهای لپه نخود معادل 1.9 درصد، عدس 0.1 درصد و لوبیا چیتی 0.4 درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

** میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه یک عرضه نمی شد و نارنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل 1.1 درصد و انگور2.9 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 21.7 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل 2.6 درصد و بادنجان 1.8 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 3.1 درصد افزایش یافت.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل 4درصدافزایش داشت.

** قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل 0.6 درصد و شکر0.3 درصد افزایش ولی قیمت روغن نباتی جامد 0.1 درصد کاهش یافت. بهای چای خارجی و روغن نباتی مایع ثابت بود.

** تغییرات یک ساله

همچنین بانک مرکزی تغییرات یکساله متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در یک سال منتهی به 10 مهر ماه 94 را اعلام کرد که بر این اساس نرخ لبنیات 5.4 درصد،برنج 5.6 درصد،حبوب 25.5 درصد،سبزی های تازه 6.7 درصد،گوشت قرمز6.4 درصد،گوشت مرغ 7.1 درصد،قند وشکر 6.4 درصد و روغن نباتی 0.8 درصد رشد داشته است اما در همین دوره زمانی نرخ تخم مرغ 8.6 درصد، میوه های تازه 0.6 درصد وچای 1.3 درصد با افت مواجه شده است.

نظر شما