هروی در گفت‌وگو با برنا:

غیبت نمایندگان مجلس نهادینه شده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۰۶:۴۴:۱۸
کد خبر: ۳۲۶۵۳۹
غیبت نمایندگان مجلس نهادینه شده است
هروی گفت: در صورت تکرار غیبت نمایندگان مجلس باید اسامی از رسانه ها هم اعلام شود که متاسفانه مجلس در این حوزه ضعیف عمل کرده است.

جواد هروی ،نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا درباره عدم حضور مستمر برخی نمایندگان در جلسات مجلس گفت: معمول کارهای نمایندگان این طور است که یا در سفرهای سیاسی، بازدید ها و یا در مجموعه هایی که در سراسر کشور است حضور دارند. بنده تصور نمی کنم نماینده بیکار وجود داشته باشد و هر کدام دغدغه کاری خاص خود را دارند.

وی افزود: اما باید برنامه های خود را طوری تنظیم کنند که حتما در صحن علنی مجلس حضور داشته باشند زیرا عدم حضور در جلسات علنی یک ایراد محسوب می شود و متاسفانه هرچه به پایان دوره نمایندگی نزدیک می شویم بیشتر شاهد غیبت های نماینده ها هستیم و این مسئله به صورت نهادینه در مجلس درآمده است.

این نماینده مجلس درباره ارائه یک راه حل برای جلوگیری از این غیبت ها و این که در برخی کشورها اسامی غایب های جلسات علنی را اعلام می کنند گفت : در مجلس شورای اسلامی هم پس از شروع جلسات و قرائت قرآن اسامی کسانی که غایب هستند و یا تاخیر دارند را اعلام می کنند.

هروی ادامه داد: البته در صورت تکرار این غیبت ها باید اسامی از رسانه ها هم اعلام شود که متاسفانه مجلس در این حوزه ضعیف عمل کرده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به دلایلی که برخی نمایندگان مبنی بر زیاد بودن تعداد جلسات علنی می آورند گفت: اصلا این طور نیست. زیرا وظیفه اصلی نمایندگان حضور در جلسات مجلس است نه حضور در حوزه های انتخابی. صحن مجلس مقدس ترین مکانی است که نمایندگان باید در آن شرکت کنند. به طور کلی حوزه های انتخابی باید نسبت به حضور نمایندگان خود در جلسات مجلس حساسیت بیشتری نشان دهند تا کمتر شاهد این غیبت ها باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز