رئیس ستاد دومین همایش ملی روستا:

سهم اعتبارات روستاییان باید افزایش یابد/ پرداخت وام با کارمزد صفر درصدی به روستاهای مرزی

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۵:۳۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۶۵۴۴
سهم اعتبارات روستاییان باید افزایش یابد/ پرداخت وام با کارمزد صفر درصدی به روستاهای مرزی
ابولفضل رضوی معاون توسعه روستایی ومناطق محروم در دومین همایش روستایی در سالن احلاس با تسلیت فاجعه منا گفت: رئیس جمهمور به خوبی به مشکلات روستا مانند نرخ بالای بیکاری، مهاجرت، چایین بودن درآمد سرانه ، اعتیاد و مفسده های بیکاری و خالی شند روستاها به خوبی آشنا هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وی با بیان اینکه اگر به مشکلات روستاییان آشنا باشیم در حل آنها توانمند تر هستیم، ادامه داد: سال 91 سهم روستاییان از تولید ناخالص داخلی 26 درصد و جمعیت روستاییان و عشایر در کل کشور 28.6 درصد است که این رقم خوبی در اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه 93.5 درصد ارزش افروده کشاورزی در روستاها است اداکه داد: سهم روستاییان از ارزش افزوده صنعت و معدن 36.6 و خدمات 5 درصد است بنابراین 86 درصد ارزش افزوده بخش های اقتصادی در روستا تولید می شود.

وی افرود: روستاها با فعالت کشاورزی شناخته  می شوند اما سهم فعالیت اقتصادی بیش از کشاورزی است.

رضوی با تاکید بر اینکه روستاها کانون تولید و کارآفرینی هستند اظهار داشت: باید در برنامه ششم روستاها مکانی برای سکونت، میراث، کاربری فرهنگی باسد  .

وی گفت: متاسفانه سهم اعتبارات روستاییان همواره کم بوده و نسبت به جمعیت کمتر از 20 درصد است که باید به این موضوع توجه کرد.

رضوی یادآور شد: باید با تاثی بر سخنان پیامبر اکرم که بر دستان کارگر بوسه می زد ما هم رستاییان را  محترم بدانیم چون مجریان واقعی اقتصاد کشور هستند.

وی اظهار داشت: روستا پایگاه اقتصاد مقاوتی است و ما در این زمیه برنامه ریزی کرده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات رئیس جمهور برای تقویت روستاهای مرزی برای خانوارهای بالای 50 نفر که 10 درصد آورده داشته باشند وام تعلق می گیرد که کارمزد آن صفر و ضمانت آن کارت یارانه استو

رضوی افزود: باید اشتغال پایدار را در روستاها ایجاد کنبم و در زمینه تعاونی های روستایی استانداران بسیار تلاش کردند.

وی از رئیس جمهور درخواست کرد برای تحقق اهداف دولت باید شوراهای روستایی هم مانند شهرها تقویت شوند و اعتبار بخشی به آنها داده شود.

وی ادامه داد: همچنین سازمان مدیریت نسبت به تخصیص 100 درصدی افزایش  اعتبار کمک کند.

رضوی به تاسیس حساب اختصاص برای اولین با در دولت تدبیر و امید اساره کرد و کفت: فردا نمایشاه توانمندی های روستاییان افتتاح می شود که نقش مهمی در توسعه روستاها دارد.0

نظر شما