وقتی تیر مخالفان دولت در برجام به دیوار می‌خورد؛

تخریب دولت به بهانه نامه ۴ عضو کابینه/ به دروغ عادت کرده اند حرف راست متعجبشان می‌کند

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۸:۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۲۶۵۷۶
تخریب دولت به بهانه نامه ۴ عضو کابینه/ به دروغ عادت کرده اند حرف راست متعجبشان می‌کند
مخالفان دولت و رسانه هایی که از منابع عمومی و بیت المال ارتزاق می کنند وقتی متوجه شدند عزم مجلس برای تایید برجام جزم شده است بهانه ای جدید برای تخریب دولت پیدا کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بیش از یک سال از روزی که رییس جمهوری خبر "عبور از رکود" را در مضجع شریف امام رضا(ع) داد می گذرد و کشور شرایط مختلف و اتفاقات گوناگونی را پشت سر گذاشته است.

کاهش قیمت نفت، افزایش فشارهای ناشی از تحریم و خزانه ای که روزبه‌روز خالی تر از روز قبل می شد باعث می شدند شرایط اداره امور اقتصادی کشور دشوارتر از قبل شود. یک مقایسه ساده و سرانگشتی نشان می دهد دولت یازدهم چقدر درآمد داشته و چقدر باید هزینه می کرده است و همین محاسبه حتی توسط مردم عادی هم نشان می دهد کشور به لحاظ اقتصادی و درآمدی دچار تنگناهای جدی شده و برای عبور از این تنگناها باید اتفاقات جدیدتری رخ دهد.

مخالفان دولت اتفاقا این شرایط را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده بودند و می دانستند حسن روحانی کشوری را تحویل گرفته که روز بروز تنگناهای اقتصادیش بیشتر می شود به همین دلیل هم همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مذاکرات هسته ای یا به نتیجه نرسد یا عمر مذاکرات آنقدر طولانی شود که دولت در این گرفتاری های اقتصادی فرو برود. هم آنها می دانستند و هم دولت و کارشناسان در جریان بودند که با اعلام خبر توافق هسته ای مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد و باز هم آنها می دانستند و هم دولت می دانست که تنها در شرایطی روزنه های اقتصادی بازخواهد شد که توافق هسته ای اجرا شود و با لغو تحریم ها سرمایه و درآمد به ایران بیاید. همین امروز جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با برنا تاکید کرد که هر روز تاخیر در اجرای توافق هسته ای برای ایران 100 میلیارد تومان ضرر اقتصادی دارد، در واقع مخالفان دولت هم این را می دانستند و می دانند که هر قدر دیرتر توافق هسته ای اجرایی شود کار دولت برای بهبود شرایط سخت‌تر خواهد شد.

در چنین شرایطی هم است که چهار تن از اعضای کابینه دولت یازدهم در نامه ای به رییس جمهوری از رکودی که در چند ماه گذشته رخ داده اعلام نگرانی می کنند و اتفاقا این نامه رسانه ای می شود تا مردم در جریان مسائل کشور قرار گیرند و صاحبنظران اگر راهکاری دارند ارائه دهند.

حسن روحانی با شعار دولت راستگویان عنان کار دولت را در اختیار گرفت، او می توانست در این شرایط بگوید: "وضعیت کشور گل و بلبل است، مردم در رفاه زندگی می کنند، اوضاع همه عالی است و اصلا کشور مشکلی ندارد". وزرای حسن روحانی می توانستند اصلا به فکر مسائل کشور نباشند و به جای نوشتن نامه و رسانه ای کردن ، انواع و اقسام اقدامات نمایشی و شعاری را به نمایش بگذارند و مدعی شوند ضربان اقتصاد کشور مثل ساعت می زند و همه امور بر وفق مراد دولت و ملت است.

می شد روحانی در واکنش به این نامه این چهار عضو کابینه را عوض کند و چهار نفر دیگر بیاورد که اصلا اهل اعتراض نباشد، این اقدامات در تاریخ نه چندان دور این کشور انجام شده، دولتی سر کار بوده که کابینه اول دولتش با کابینه آخر دولتش 80 درصد تفاوت داشته و با کوچکترین اعتراض وزیر جای خود را به وزیر دیگر داده است. راه دور هم نروید، وزیر بهداشت دولت قبل را به یاد بیاورید که وقتی به هزینه کرد بودجه دارو در امور غیرلازم اعتراض کرد با چه سرعتی برکنار شد؟! روحانی هم می توانست همین کارها را انجام دهد تا صدای هیچ عضو کابینه ای درنیاید ولی قرار روحانی و همکارانش بر راستگویی است. اگر روزی به اذعان آمار و شرایط کشور خبر از پایان رکود داد، امروز هم با توجه به شرایط کشور خبر از رکود به دلیل شرایط خاص کشور می دهند تا همه با هم برای رفع مشکل چاره اندیشی کنند.

اینکه عده ای وقتی حرف راست می شنوند تعجب می کنند و اینکه عده ای هنوز در امپراتوری دروغ آن چند سال گرفتار شده اند مقصر دولت و ملت نیستند. این افراد امید مردم را نشانه گرفته اند و تلاش دارند به بهانه های مختلف به مردم پیام دهند که "اوضاع خراب است" و توضیح ندهند که در دو سال گذشته هر چه عقده از شکست خرداد 92 داشتند را بر سر دولت خالی کرده اند و بر سر اقدام دولت مانع تراشیده اند. کسانی که خنده مردم، عزای آنهاست امروز و در پس این تخریب های ریز و درشت به ملت توضیح نداده اند که برای ابقای تحریم ها و افزایش فشار اقتصادی بر مردم چه توطئه هایی کرده اند و چه موانعی تراشیده اند؟ شک نکنید فقر مردم برای این افراد "احلا من العسل" است که اگر نبود هشت سال زیر علم دولت فقیر پرور سینه نمی زدند.

دولت راه خود را ادامه می دهد، این عده هم می توانند همچنان در راه اجرای توافق هسته ای مانع ایجاد کنند، برای آنها روزی 100میلیارد دلار پولی نیست، آنقدر پول مفت در خزانه شان ریخته که برایشان مهم نباشد، برای آنها فقر ملت هم مهم نیست بلکه فقط باید دولت را زد تا موفق نشود که موفقیت دولت عزای این افراد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز