نماینده ایران در سازمان ملل:

توافق با ۵+۱ شرایط مساعدی برای همکاری بین‌الملی فراهم کرده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۰۸:۴۵:۴۶
کد خبر: ۳۲۷۳۹۷
توافق با ۵+۱ شرایط مساعدی برای همکاری بین‌الملی فراهم کرده است
غلامحسین دهقانی: توافق هسته ایران با 1+5 شرایط مساعدی را برای همکاری های منطقه ای و بین المللی بویژه در حوزه همکاری های زیست محیطی فراهم نموده است.
به گزارش حوزه گروه سیاسی خبرگزاری برنا، غلامحسین دهقانی روز چهارشنبه در نخستین نشست کمیته دوم مجمع عمومی سازمان ملل، سخنانی را پیرامون مواضع و دیدگاه های ایران در رابطه با دستور کار سال 2030 ایراد کرد.

نماینده کشورمان در این نشست با بیان اینکه دستور کار 2030 سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بر اهمیت اجرای این سند بویژه در چارچوب فعالیت های سازمان ملل متحد تاکید کرد. 

دهقانی با اشاره به شرکت رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس تصویب دستور کار 2030 در مقر سازمان ملل متحد، بر مشارکت سازنده جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی تاکید و در چارچوب اهمیت همکاری های منطقه ای به چالش های منطقه غرب آسیا بویژه مساله تغییرات اقلیمی و خشکسالی ها اشاره نمود و خشونت و تروریسم را در این منطقه مانعی جدی بر سر راه دستیابی به اهداف توسعه پایدار توصیف کرد. 

نماینده کشورمان در ادامه به این نکته اشاره کرد که توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 شرایط مساعدی را برای همکاری های منطقه ای و بین المللی بویژه در حوزه همکاری های زیست محیطی فراهم نموده است. 

وی همچنین ضمن ابراز علاقه مندی وتمایل کشورمان به همکاری با سایر کشورها جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار ، بر اهمیت مشارکت جهانی، استقرار نظامی غیر تبعیض آمیز به منظور اجرای سند دستور کار توسعه بویژه در حوزه های تامین منابع مالی و انتقال فناوری و دانش های نوین تاکید کرد. 

در این جلسه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز با تاکید بر اینکه سند دستور کار توسعه 2030 سندی یکپارچه و جهانی است به تمرکز ویژه این سند بر مساله فقر زدایی و اهمیت مشارکت کشورها برای اجرای سند مذکور اشاره کرد و در ادامه توجه به چالش هایی نظیر کاهش رشد اقتصادی، بیکاری، کاهش قیمت نفت و بسیاری از موارد دیگر را ضروری دانست.

معاون دبیر کل در خاتمه به نمایندگی از سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان نهایت تلاش خود را برای اجرای سند دستور کار توسعه2030 بکار خواهد برد. 

 

نظر شما