مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در شهرکرد:

نقش بی‌بدیل بختیاری‌ها در انقلاب مشروطیت و پس از آن/ تاریخ نگاران باید کتابی از تاریخ مردم این استان بنویسند

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۱:۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۲۸۰۱۹
نقش بی‌بدیل بختیاری‌ها در انقلاب مشروطیت و پس از آن/ تاریخ نگاران باید کتابی از تاریخ مردم این استان بنویسند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مسائل امنیتی و نظامی گفت : بختیاری های استان چهارمحال و بختیاری در انقلاب مشروطیت و پس از آن نقش بی بدیل داشتند و باید تاریخ نگاران این استان کتابی از تاریخ مردم و دلاورمردی های بختیاری های این استان بنویسند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سرلشکر سیدرحیم صفوی در چهارمین روز از کنگره ملی سرداران و 2436 شهید استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به اینکه  تاریخ و تمدن ایران اسلامی گواهی می دهد مردم شجاع و سلحشور چهارمحال و بختیاری از اصیل ترین اقوام کهن آریایی هستند بیان کرد : در حدود  ۱۱۰ سال قبل  بختیاری های غیرتمند و دلیر این استان با دعوت و رهبری  حاج آقا نورالله نجفی ،  اصفهان را از تصرف حاکم ظالم و مستبد این شهر خارج ساخته و یک سال بعد همین دلیران بودند که به اتفاق سلحشوران تبریز و گیلان ، تهران را از تصرف محمدعلی شاه خارج کرده و به حکومت آن پایان دادند.

وی با بیان اینکه متاسفانه سلحشوری های مردم چهارمحال و بختیاری در تاریخ کم رنگ است افزود: باید تاریخ نویسان و اساتید این استان در تاریخ نگاری های خود دلاوری های بختیاری را از زمان پارت ها تا تاریخ معاصر بنگارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مسائل امنیتی و نظامی افزود : خصوصیات جسمی، روحی، فکری و خصلت‌های عشایر بختیاری منطقه در پناه کوه های سربه فلک کشیده زاگرس، سرشاخه های دز، کارون و زاینده رود از این مردم، مردمی خون گرم، شجاع و ساحشور معتقد به اسلام ناب محمدی یعنی اسلام عصمت و طهارت ساخته است.

سرلشکر صفوی  روحیه ایثار و فداکاری ، افزایش اتکال قلوب مردم و رزمندگان به خدا و ائمه و افزایش ایمان رزمندگان را سه شاخصه اصلی و مهم قلمداد کرد و گفت: مجموعه این سه شاخصه تولید قدرت درون ساز نموده و باعث شده ایران هم اکنون به عنوان یک اقتدار ملی در سطح منطقه و فرا منطقه ای تامین امنیت کند.

صفوی با اشاره به تاریخ و و تمدن کهن ایران افزود:: نگاهی به این تاریخ نشان می‌دهد که مردم چهارمحال و بختیاری مردمی شجاع، سلحشور و از اصیل‌ترین اقوام آریایی در کشور هستند که در تاریخ مبارزه با طاغوت‌ها سهم عمده دارند.

صفوی با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی و مبارزه با رژیم ستم شاهی پیش قدم بودند و حرکت انقلابی در ۱۶ بهمن ۵۷ به تهران آمده بیزاری خود را از بختیار بیان کرده اند و با تجدید پیمان با امام خمینی قدم بزرگی در سرنگونی دولت بختیار و رژیم شاهنشاهی برداشتند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبری با اشاره به شروع هشت سال دفاع مقدس گفت: با شروع این دوره تحول عظیمی بین مردم و مسئولین  ایجاد شد و قدرت ایمان مردم بر شمشیر ستم پیروز شد و این وحدت باعث شکست لشکر تا بن دندان مصلح عراق شد.

سرلشکر صفوی روحیه ایثار و فداکاری ، افزایش اتکال قلوب مردم و رزمندگان به خدا و ائمه و افزایش ایمان رزمندگان را سه شاخصه اصلی و مهم قلمداد کرد و بیان داشت: مجموعه این سه شاخصه تولید قدرت درون ساز نموده و باعث شده ایران هم اکنون به عنوان یک اقتدار ملی در سطح منطقه و فرا منطقه ای تامین امنیت کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اگر کشور میخواهد به اقتصاد مقاومتی مطلوب برسد با این سه شاخصه را تقویت کرده نه اینکه به دنبال بیگانگان و وعده های آنان در توافقات باشد.

صفوی تصریح کرد: با این سه شاخصه می توان از مشکلات اقتصادی رکود و تورم افسار گسیخته عبور کرد.

مشاور اعظم مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه فرزندان شما بختیاری ها که خون خود را در راه اسلام و کشور عزیزمان ایران اهدا کردند امروز در جمع بزرگترین افراد قررار دارند ادامه داد: امروز امنیت و آرامش در کشور ما به خاطر رشادت ها و از جان گذشتگی های جوانان آن دوران است.

وی تصریح کرد: صبر حضرت زینب (س) الگویی برای زنان و مادران ایرانی و شهدای بوده و هست.

صفوی با اشاره به اینکه در این استان خانواده های شهید بسیاری دارد بیان داشت: ۱۱ خانواده شهیدی که سه فرزند خود را در راه اسلام داده اند، ۴۸ خانواده ای که اثری از فرزند شهیدشان پیدا نکرده اند و نمونه های بارزی بوده است که نشان دهنده صبر و استقامت خانواده های آن ها است.

وی بیان داشت: من به شخصه شاهد دلاورمردی های تیپ ۴۴ قمربنی هاشم در دشت های خوزستان بوده ام ، در شکستن حصر آبادان به دست فرزندان شما مردم استان چهارمحال و بختیاری بوده ام و این نشان از وفاداری مردم این استان به کشور و ولایت است.

صفوی افزود: فرزندان شما در هشت سال دفاع مقدس قهرمانی ها آفریدند، آنها در عملیات بیت المقدس، آزادی خرمشهر از خود ایستادگی و سلحشوری نشان دادند.

وی تاکید کرد: هیچ نیرویی مانند فرزندان بختیاری نمی توانستند از ارتفاعات پیشرفته و سخت و صعب العبور عبور کنند و راه را برای پیروزی های پی در پی باز کنند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز ایران برای حمایت از دولت های اسلامی به پا خواسته است عنوان کرد ، این نتیجه رشادت ها در هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی های مردم است.

وی حضور سردار شهید حسین همدانی را در ارتش سوریه و ارائه راهنمایی نظامی به آن ها را نشانه قدرت ایران دانست و افزود: ایران امروز یگان های مردمی در سوریه شکل داده و سازمان هایی تشکیل می دهد و به آن ها آموزش نظامی می دهد و این نشانه پیشرفت ایران در این زمینه است و آسایش و امنیت ایران در میان تحولات عظیم منطقه نتیجه دلاورمردی های افرادی همچون شهید همدانی و از خود گذشتگی های فرزندان شما است .

صفوی تاکید کرد: اگر فرمانده خرمندی چون سردار شهید حسین همدانی نبود چه بسا از عتبات عالیات چیزی باقی نمانده بود.

وی اضافه کرد: فرزندان قهرمان شما با رهبری خردمندانه نه تنها از کشور عزیزمان دفاع کردند بلکه به کمک دیگر کشورهای هسایه مسلمان نیز هم می شتابند.

مشاور اعظم مقام معظم رهبری گفت: قدرت و عزت ملت ایران امروز به دلیل روحیه زنان و مردان ایران است که توانستند در مقابل دشمن محکم و استوار بایستند.

وی خاطرنشان کرد: ر‍ژیم سفیح و نادان آل سعود پول نفت را برای خرید بمب و سلاح هزینه می کنند و بر روی سر زنان و مردان غیرنظامی یمن می ریزند.

صفوی در انتها یادآور شد: شهدای چهارمحال و بختیاری الگویی برای مبارزان حزب الله لبنان، مردم یمن، سوریه، عراق و بحرین هستند.

نظر شما