فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) تاکید کرد:

سپاه انتقام خون سرلشکر همدانی رامی‌گیرد/پیکر سردار حاج حسین همدانی دوشنبه در همدان تشییع می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۱۸ - ۱۳:۵۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۸۱۲۲
سپاه انتقام خون سرلشکر همدانی رامی‌گیرد/پیکر سردار حاج حسین همدانی دوشنبه در همدان تشییع می‌شود
سردار ابوحمزه با تاکید بر اینکه سپاه تقاص خون سرلشکر شهید حسین همدانی را خواهد گرفت، از برنامه های استقبال، تشییع و ترحیم وی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مردم استان همدان با شنیدن خبر شهادت فرمانده بزرگ‌ سال‌های دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) که اهل این دیار است، جنب و جوش خاصی برای تکریم سرلشکر شهید همدانی ایجاد کرده و در این‌ بین نهادهای اجرایی استان نیز برنامه‌های مناسبی برای  استقبال از شهید در نظر گرفته‌اند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان که یکی از متصدیان برگزاری مراسم تشییع شهید همدانی است، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران حاضر شد و علاوه بر اعلام برنامه‌های بزرگداشت این شهید گرانقدر در همدان به تببین نقش ایران در سوریه نیز پرداخت.

سردار غلامعلی ابو حمزه در این نشست با اشاره به اینکه  عمق استراتژیک  ایران کشور سوریه است، اظهار داشت: سوریه در منطقه ای قرار گرفته که محور مقاومت است و جایگاه مهمی برای ایران دارد.

دشمنان جبهه مقاومت در منطقه به دنبال کاهش قدرت نفوذ ایران در سوریه، فلسطین و عراق هستند وی ادامه داد: در چهار سال اخیر دشمنان جبهه مقاومت در منطقه به دنبال کاهش قدرت نفوذ ایران در سوریه، فلسطین و عراق هستند.

سردار ابوحمزه ادامه داد: داعش در واقع برای مقابله با اسلام ناب محمدی شکل گرفت و آمریکا با ایجاد داعش تلاش کرد به محوریت انقلاب اسلامی در منطقه خدشه وارد کند اما اکنون نیز می‌بینیم با هماهنگی بین سوریه، ایران، عراق و روسیه حملات جدیدی به این گروهک تروریستی آغازشده است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه ایران به جهت آرمان و تکلیفی که مقام معظم رهبری تعیین کرده است در سوریه حضور مستشاری دارد،عنوان کرد: سردار همدانی به‌عنوان مدافع حرم زینبی با ماموریت مستشاری در سوریه حضور داشت، اگر سرلشکر همدانی نبود احتمال  سقوط سوریه وجود داشت اما سردار شهید حسین همدانی جوانان سوری را در قالب ارتش وطنی سازمان‌دهی کرد.

سردار ابوحمزه ادامه داد: سردار شهید همدانی با علم، به راه خود شناخت و باور داشت و در آموزش نیروهای سوری وارد عمل شده بود و تجربه ۳۶ ساله انقلاب اسلامی وی موجب شد سوریه مرحله‌به‌مرحله پاک‌سازی شود.

سردار غلامعلی ابوحمزه  از ۱۸ سال آشنایی خود با سردار همدانی گفت و به نکات بارزی در خصوصیات اخلاقی سردار همدانی اشاره کرد و ادامه داد: سرلشگر شهید همدانی به اسلام، نظام اسلامی و رهبری  باور و در همه کارها اخلاص داشت و خلوص نیت در کارهای این شهید بزرگوار دیده می شد.

وی ادامه داد: سرلشگر همدانی همواره مطیع رهبر انقلاب، خستگی‌ناپذیر،  مردم دار بود و به خانواده خود توجه بالایی داشت، وی چهره‌ای نیست که خاص همدان باشد بلکه متعلق به همه  مستضعفین جهان است.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در ادامه درخصوص برنامه های مراسم تشییع شهید همدانی، اظهار داشت: پس از تشییع پیکر شهید همدانی در  تهران، پیکر شهید به فرودگاه همدان منتقل‌ و در ساعت پنج بعدازظهر روز یکشنبه در میدان باباطاهر همدان از شهید استقبال مردمی می‌شود.

سردار ابوحمزه ادامه داد: پس از استقبال مردمی شهید به حسینیه ثارالله در داخل سپاه انصار انتقال می یابد، و مراسمی تا ۹ شب در این مکان برای وداع با وی برگزار خواهد شد و بعد پیکر شهید به مسجد دانشگاه بوعلی منتقل می شود و دانشجویان نیز با پیکر شهید سرلشگر همدانی وداع می‌کنند.

وی بیان کرد: مراسم تشییع پیکر شهید همدانی نیز صبح دوشنبه در میدان امام خمینی(ره) همدان با سخنرانی سرلشکر جعفری برگزار می شود و بعد پیکر پاک شهید همدانی پس از اقامه نماز به  گلزار شهدا همدان منتقل و در جوار آرامگاه آیت‌الله موسوی همدانی امام‌جمعه فقید همدان خاکسپاری خواهد شد.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه سپاه قصد ساختن یادمان بر مزار شهید همدانی دارد، گفت: در مراسم تشییع پیکر شهید سرلشگر همدانی حاج صادق آهنگران نیز حضور خواهد داشت و مراسم ختم نیز در مسجد جامع برگزار می‌شود.

دادستان کل کشور برای مراسم تشییع پیکر شهید سرلشگر همدانی به همدان سفر می کند وی از حضور دادستان کل کشور در همدان خبر داد و افزود: همچنین در مراسم هفتم شهید همدانی نیز که مصادف با اول محرم خواهد بود یکی از فرماندهان ارشد سپاه حضور خواهد یافت.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در خصوص نحوه شهادت سرلشگر همدانی بیان کرد: شهید همدانی در مسیری که در منطقه حلب سوریه در حال حرکت بوده دچار حادثه می‌شود و در حین انجام مأموریت به شهادت می‌رسد، سپاه تقاص خون شهید همدانی را  خواهد گرفت.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه نیروی تکفیری جرات مقابله مستقیم با این فرمانده ایرانی را نداشتند، افزود: شهید سرلشگر همدانی به جزئیات منطقه اشراف کامل داشت.

سردار ابوحمزه در ادامه از دعوت همه فرماندهان عالی سپاه پاسداران به همدان برای تشییع و حضور در مراسم ختم این شهید بزرگوار خبر داد.

سردار غلامعلی ابوحمزه در خصوص  اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت شهید همدانی در همدان، گفت: با استعلام استاندار همدان از  شورای امنیت ملی، موافقتی در خصوص اعلام عزای عمومی و تعطیلی روز دوشنبه در همدان نشد.

جانشین فرماندهی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهید همدانی نقش مهمی در جنگ تحمیلی داشت، گفت:  شهید سرلشگر همدانی سنگ بنای سپاه انصار الحسین(ع) را شکل داد و مسئولیت لشکرهای محمد رسول‌الله، گیلان و قرارگاه نجف اشرف و جانشینی سازمان بسیج کشو را در کارنامه خود دارد همچنین توانست فرهنگ بسیج را به کشورهای دیگر صادر کند.

سردار مظاهر مجیدی ادامه داد: شهید همدانی ایده ایجاد تفکر بسیج را در سوریه پروراند و اکنون مردم سوریه در حال دفاع از کشور خود هستند.

وی در ادامه  از دعوت ۴۰۰ فرمانده دوران دفاع مقدس و هم‌رزمان شهید همدانی برای مراسم تشییع این شهید بزرگوار خبر داد، اظهار داشت: در مراسم تشییع شهید سرلشگر همدانی از هیئت های مذهبی نیز دعوت‌شده که حضور یابند، امیدواریم مردم همدان به‌پاس تلاش‌های ۴۰ ساله  شهید همدانی برای ایران اسلامی سنگ تمام بگذارند.

نظر شما