لاریجانی در نطق پیش از دستور:

امیدواریم کشور ترکیه ماجرای تروریست‌ها را جدی بگیرد

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۰۸:۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۲۸۳۰۳
امیدواریم کشور ترکیه ماجرای تروریست‌ها را جدی بگیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی دشمن در منطقه در جهت تخریب اهداف آزادی بخش اسلامی است، گفت: بر همین اساس رهبری معظم مذاکره با آمریکا را بی‌فایده و غلط توصیف کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت در پی درگذشت سردار شهید همدانی، افزود: شهادت سردار سلحشور سپاه اسلام همدانی عزیز را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگوار و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده محترم ایشان و مردم شریف همدان و نمایندگان محترم مجلس تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: این مرد استوار جبهه‌ها که هم در میدان دفاع مقدس و هم در میدان مبارزه با صهیونیست‌ها و تروریست‌ها و هم در میدان مبارزه فرهنگی با سرزندگی و فکر خلاق و عمل صالح حاضر بود آخرین روزهای عمر خویش را وقف مجاهدتی برای نجات برادران مسلمان سوریه از چنگال ستمکاران تروریسم نمود.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: قطعا با خون آن سردار مجاهد حرکت رهایی بخشی که وی دنبال می‌نمود به نتیجه خواهد رسید؛ به روح پر فتوحش درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این روزها اقداماتی در منطقه رخ داده است که نشان دهنده از هم گسیختگی روانی میدان داران بی‌رحم است که هر یک گوشه‌ای از بار فساد و تباهی در منطقه را به دوش می‌کشند.

وی یادآور شد: از طرفی رژیم صهیونیستی از مجال به هم ریختگی اوضاع کشورهای اسلامی بهره جست و به قبله اول مسلمانان توهین نمود و درب مسجد بیت المقدس را بر روی غیر مسلمانان باز نمود و مانع ورود مسلمانان گردید و در این راه از شکنجه و کشتار مسلمانان دریغ نکرد.

لاریجانی تصریح کرد: تاسف آورتر آن است که صدایی از کشورهای اسلامی هم بلند نشد، این بی‌غیرتی در کنار آن رفتار نابکارانه رژیم صهیونیستی، ملت مسلمان و مظلوم فلسطین را به خود آورد و در این روزها صحنه‌های درخشنده‌ای از مقاومت را شاهد هستیم گرچه در چند ماه اخیر متاسفانه برخی از اقدامات بخشی از نیروهای مقاومت و بحث مذاکره برای آتش بس دروغین آن‌ها را به رخوت کشاند اما این تحرک می‌تواند همبستگی آن‌ها را در راه مقاومت افزایش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اما وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در این ماجرا با چراغ سبز قدرت‌های بزرگ و فرصت طلبی اسرائیل سامان یافت؛ از طرف دیگر کشتار وحشیانه در بیمارستان افغانستان توسط هواپیماهای آمریکایی و نمونه دیگر کشتار وسیع مردم بی‌پناه یمن آن هم در مجلس عروسی توسط هواپیماهای سعودی نمونه‌هایی از اقدامات عجیب در روزهای گذشته است که اوج قساوت قلب و به هم ریختگی اعصاب آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: آیا با این وحشی‌گری نامی جز شیطان رجیم به آمریکا می‌توان داد. از طرف دیگر اقدامات تروریستی کثیف در ترکیه که جان ده‌ها مسلمان را گرفت، گوشه دیگری از بحران منطقه را نشان می‌دهد که امیدواریم دوستان ترکیه در این ماجرا توجه جدی به ماجرای جدی تروریست‌های منطقه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه این اقدامات یک سمت و سوی خبیثانه دارد که کشورهای اسلامی را دچار درگیری امنیتی و بحران وجودی کند. شاید بعد از جنگ جهانی دوم هیچگاه منطقه دچار چنین آشفتگی وسیع نبود و به نظر می‌رسد طراحی جدیدی برای منطقه شکل گرفته تا بیداری اسلامی را سد نماید و با انحرافی در ساختار منطقه نظم جدیدی را تحمیل نماید.

وی ادامه داد: به همین جهت ائتلاف ضد تروریستی امروز به یک رسوایی سیاسی برای آمریکا و هم پیمانان آنان تبدیل شده است؛ کاملا مشخص شده که آنها با تروریست های  داعش به جای مبارزه، بازی می‌کنند. پروازهای شناسایی بسیاری دارند اما عملیات محدود و آن هم در جای‌های خاص و نه تجمعات آنان؛ حال آنکه روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه جدیدی تر وارد شده، به این کشور خرده می گیرند که با این اقدامش حل مسئله سوریه را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این ائتلاف سال گذشته راه‌حلی در  سوریه ایجاد کرد؟ یا مشکل تروریست‌های وحشی را حل کرد؟ تنها کاری  که ائتلاف  با آن همه کبکبه و دبدبه انجام داد، نشان داد در مبارزه با تروریست ها کم آورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز