صالحی در مجلس:

قسم جلاله خوردند که روی من سیمان می‌ریزند/ مذاکرات هسته‌ای در نهایت عزت و اقتدار انجام شد

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۱۲:۴۸:۲۲
کد خبر: ۳۲۸۴۹۲
قسم جلاله خوردند که روی من سیمان می‌ریزند/ مذاکرات هسته‌ای در نهایت عزت و اقتدار انجام شد
صالحی گفت: امروز برخی دوستان با قسم جلاله به من گفتند که روی تو سیمان می‌ریزیم و تو را دفن می‌کنیم و در تلویزیون نیز برای من آرزوی مرگ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در صحن علنی مجلس گفت: برخی از دوستان امروز برای من آرزوی مرگ کردند و خود را در جایگاه خدا قرار دادند و اخلاق را زیر پا گذاشتند لذا من مجبورم امروز یک بار و برای همیشه سکوت خود را بشکنم و برخی از صحبت‌ها را بگویم، تا این تواضع مانع انجام وظیفه‌ام نشود.

صالحی افزود:‌ ما اگر مذاکره کردیم مبتنی بر علم و مفاهیم ایدئولوژیک و بر اساس چارچوب‌هایی مذاکره کردیم که برای ما مشخص شده و به آن تا روز آخر پایبند بودیم لذا برخی صحبت‌ها را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

وی تاکید کرد:‌ من هیچگاه قصد توهین نداشته و ندارم و هیچ حرفی را نیز خلاف اصول و اعتقادم نمی‌گویم. اما امروز برخی دوستان با قسم جلاله به من گفتند که روی تو سیمان می‌ریزیم و تو را دفن می‌کنیم و در تلویزیون نیز برای من آرزوی مرگ کردند و گفتند این آقا که 66 ساله است معلوم نیست تا پایان برجام زنده باشد چرا که عمر مفید برای ایرانی‌ها 72 سال است و آیا این اخلاق است؟

صالحی در ادامه افزود: من به عنوان کسی که 40 سال عمر خود را سر مسائل هسته‌ای گذاشتم و جز برای خدا و مصلحت کشورم تلاش نکردم و هیچ گاه نگفتم که هستم و چه کردم و معتقدم که خداوند دیده و می‌داند می‌گویم که توجه کنید و به توضیحات من گوش کنید و فریادی نکشید. ما در تاسیسات اراک اگر به خوبی کار کند سالی 8 کیلو پلوتونیوم تولید می‌کنیم. و در 30 سال این 8 کیلو می‌شود 240 کیلوگرم. یعنی ما بعد از 30 سال تازه 240 کیلوگرم پلوتونیوم خواهیم داشت و از 60 مجتمع سوخت تنها 5 تا 6 مجتمع مایحتاچ خود را از پلوتونیوم تولیدی ما دریافت می‌کنند. حال که قرار است روی من سیمان ریخته شود و من دفن شوم بگذارید برخی صحبت‌هایم را بگویم تا آیندگان بدانند و قضات کنند که ما چگونه در اوج عزت مذاکره کردیم.

وی گفت: اگر کاری صورت گرفته و اقدامی شده که به والله شده و تلاش کردیم باید بگویم در بحث هسته‌ای نه با کندی روبرو خواهیم شد و نه با توقف. آب سنگینمان خواهد ماند. تحقیقاتمان سر جایش باقی خواهد ماند. غنی سازی‌مان ادامه می‌یابد و شما که اهل مطالعه هستید ببینید آمریکایی ها چه می‌خواستند و امروز ما به چه دستاوردهایی رسیدیم. آنها می‌خواستند فردو و غنی سازی نباشد، می‌خواستند ما آب سنگین نداشته باشیم، اما همه اینها به لطف و مرحمت الهی باقی ماند و در مسیر توسعه حرکت خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای در نهایت عزت و اقتدار آن هم در مقابل 5 قدرت جهانی انجام شد و گواه می‌دهم و شهادت می‌دهم که تاریخ بعدا اثبات می‌کند که چه کردیم و در این مذاکرات چگونه دست بالاتر را داشتیم. ما در این مذاکرات تنها محدودیتی را که پذیرفتیم محدودیت‌هایی بود که در مسیر ساخت بمب هسته‌ای داشتیم و هیچ گاه بنا به فرمان مقام معظم رهبری به دنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای نبودیم و می‌گذاریم آنها هر محدودیتی که میخواهند بر سر این راه بگذارند بگذارند و دل خود را خوش کنند اما ما غنی سازیمان را انجام خواهیم داد و تحقیق وتوسعه ادامه خواهیم داد و آب سنگین را تولید می‌کنیم و فروشنده اورانیوم غنی شده و آب سنگین خواهیم بود و به لطف ، کرم و خواست الهی و با حمایت رهبری و ایستادگی مردم که واقعا نقش آفرین بود به این قله افتخار رسیده ایم.

صالحی افزود: به شما نمایندگان اطمینان می‌دهم بدانید که با این برجام سند افتخار این کشور محقق خواهد شد و یقین بدانید با این برجام شما منافع ملی و حاکمیت ملی را حفظ خواهید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز