رحمت الله نوروزی در گفت و گو با برنا:

شرکت دخانیات به وزارت صنعت واگذار می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۰ - ۰۸:۲۵:۵۹
کد خبر: ۳۲۸۷۴۶
شرکت دخانیات به وزارت صنعت واگذار می‌شود
شب گذشته مراسمی جهت قدردانی از زحمات محمدحسین برخوردار توسط مجمع واردات ایران در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، محمد حسین برخورداری پس از شش سال قبول مدیریت مجمع واردات چندی است که به عنوان مدیر عامل شرکت دخانیات ایران منصوب گشته است. در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله علیرضا محجوب، عبدالرضا عزیزی، نادر قاضی پور، رحمت الله نوروزی، سید باقر حسینی، حسین طلا، محمدحسین قربانی و محسن صرامی و همچنین پدرام سلطانی نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و علامیرمحمد صادقی نایب رییس اتاق تهران به همراه چندی از فعالان اقتصادی حضور داشتند.

_INA9802

در ابتدای مراسم پدرام سلطانی با اشاره به اهمیت واردات در دنیا گفت: متاسفانه در سال های اخیر واردات و قاچاق در یک زمره هستند و ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا جلوی قاچاق را بگیریم در این بین نیز باید از تمامی واردکنندگان قانونی تشکر کنیم که با وجود سهل الوصول شدن قاچاق همچنان اقدام به وارد کردن با شیوه های قانونی می کنند که این بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به محیط نا مناسب کسب و کار در کشور افزود: بزرگترین آفت این روزهای اقتصاد کشور نبود محیط کشب و کار مناسب در کشور است که مجال تولید مولد و سودآور را از تولید کنندگان گرفته است که این خود باعث حرکت سرمایه ها به خارج از کشور می شود.

پدرام سلطانی

سلطانی تاکید کرد: عدم سیاست گذاری درست ارزی در کشور باعث می شود تا نرخ ارز در مکانی نامناسب قرار گیرد که در پی آن نوعی یارانه به تولیدکننده خارجی پرداخت می شود اگر نرخ ارز همواره در بازه رقابتپذیری اقتصاد قرار گیرد قطعا تولید، واردات و صادرات در اختیار اقتصاد کشور قرار می گیرد.

_INA9745

 عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این مراسم با اشاره به نیاز کشور به واردات جهت تامین برخی محصولات مورد نیاز خود گفت: خوشبختانه پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آرامش خاصی در کشور و روابط خارجی ایران برقرار شد که فضای بسیار مناسبی را جهت تولید و سرمایه گذاری در کشور فراهم کرده است. با تصویب طرح برجام در مجلس نیز این آرامش دوچندان شد تا تولید کنندگان با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری و تولید کنند.

عزیزی

وی با اشاره به کند شدن چرخ تولید کشور در سال های قبل اظهار داشت: نبود تولید باعث افزایش تورم و سرانجام از بین رفتن اشتغال و به وجود آمدن مشکلات اجتماعی در کشور است که برای بهبود این وضعیت می بایست رکود هرچه سریعتر از بین برود تا تولید رونق پیدا کند.

پس از این مراسم علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص سوابق آقای برخوردار گفت: بنده آقای برخوردار را از زمانی که در شرکت شهاب آغاز به کار کردند می شناسم. او کار را با جدیت و صمیمیت بسیار انجام می دهد و او بیشتر دوستدار تولید است تا واردات بنابراین امیدوارم آقای برخوردار بتواند مشکلات پیش روی صنعت دخانیات را بهبود دهد تا این صنعت بار دیگر شکوفا شود.

 رحمت الله نوروزی نیز در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: طبق گفته کسانی که با آقای برخوردار سال ها کار کرده اند هویداست که او فردی منظبط، متعهد، با پشتکار و با برنامه و کلان نگر می دانند. امیدوارم وی بتواند مشکلاتی را که پس از واگذاری این شرکت به زیر مجموعه های وزارت کار و رفاه اجنماعی به وجود آمده است را برطرف کند تا واردات بی رویه این محصول گرفته شود. همچنین ما طرحی دو فوریتی را در مجلس آماده کرده ایم  تا شرکت دخانیات را مجددا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کنیم

   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز