محمد باقر نوبخت در پاسخ به برنا:

برجام در ماه‌های آینده اجرا می‌شود/ نظر آقای رییس جمهوری تغییر در کابینه نبود/ برخی خیال می کنند هر چه آنها فکر می کنند همان درست است

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۰۹:۴۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۹۱۷۴
برجام در ماه‌های آینده اجرا می‌شود/ نظر آقای رییس جمهوری تغییر در کابینه نبود/ برخی خیال می کنند هر چه آنها فکر می کنند همان درست است
سخنگوی دولت گفت:: طبق روالی که در سنوات گذشته پیش بینی شده لایحه قانون بودجه 95 را در نیمه دوم آذر ماه تقدیم مجلس می‌کنیم .

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس برای رای قاطع به وزیر راه و شهرسازی و گرفتن تصمیم تاریخی گفت: امروز نمایندگان ما با این تصمیم تاریخی نشان دادند درک درستی از واقعیت کشور دارند و بر اساس آن تصمیمات خود را اتخاد می کنند. در این راستا از هیئت رئیسه مجلس به ویژه دکتر لاریجانی تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم این دو تصمیم مناسب شرایطی را فراهم کند تا همه ی مسئولین در شرایط پسا تحریم بتوانند حقوق به تعویق افتاده  ملت ایران را استیفا کنند

سخنگوی دولت در ادامه افزود: پیش بینی ما این است که در زمان اجرای برجام شرایط متفاوتی ایجاد شود و برنامه کوتاه مدتی برای این پنج ماه باقی مانده در دولت طراحی شده و امشب رئیس جمهوری کلیات آن را به اطلاع مردم خواهند رساند و ستاد اقتصاد مقاومتی در آغاز هفته آینده جزئیات آن را بیان خواهند کرد.

نوبخت اضافه کرد: اقتصاد بیماری که در سال 92 ایجاد شد ،به این دولت رسید و ما در طول این مدت نیازمند تصمیمات بیشتری هستیم زیرا مردم امید به تدبیر دولت بسته اند. در جلسه گذشته ی هیات وزیران کار رسیدگی به پیش نویس لایحه احکام دائمی قانون برنامه ششم به اتمام رسید و الان مهیا هستیم تا آن را به صورت لایحه با قید یک فوریت به مجلس تقدیم کنیم. امیدواریم که پس از ارائه لایحه بودجه 95 به مجلس شاهد آثار شایسته ای از مجلس نهم باشیم.

محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوالی درباره واکنش برخی از نمایندگان در جلسه بررسی کلیات برجام در مجلس گفت در مورد واکنش ناشایست و رفتاری که چند نماینده نسبت به اعضای دولت در جلسه برجام داشتند قطعا وجدان عمومی به درستی قضاوت می کند ما انتظار داریم در شرایطی که نمایندگان احساس ناراحتی دارند خویشتن داری کنند من فکر می کنم در واکنشی که آقای صالحی انجام دادند نوع نگاه اخلاق مدارانه اعضای دولت در این شیوه مشخص شد امیدواریم این فضا دیگر تکرار نشود برخی فکر می کنند هر آنچه که آنها فکر می کنند درست است و از هر ابزاری برای توجیه استفاده می کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر زمان اجرایی شدن برجام گفت : ما پیش بینی می کنیم با تصویب امروز مجلس محترم و تاییدی که شورای نگهبان اعلام خواهد کرد شرایط جدید برای اجرای برجام آغاز شود طرف مقابل باید اقداماتی انجام دهد ما نیز در فوردو نطنز و اراک باید اقدامات لازم را انجام دهیم اولین اقدام را طرف مقابل انجام داد ما پیش بینی می کنیم از ماه های آینده برجام عملیاتی شود و با عملیاتی شدن برجام فرصت پسا تحریم ایجاد می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره زمان واریز یارانه گفت: قطعا قبل از پایان ماه مهر یارانه در حساب خانوارها واریز خواهد شد.

وی درباره پیگیری ابعاد حقوقی فاجعه منا گفت: خانم امین زاده بخش حقوقی فاجعه منا را پیگیری می کند و وزارت امور خارجه و ستاد حج نیز وظایف خود را انجام می دهند. و ما تلاش خواهیم کرد تا از حقوق حجاج دفاع کنیم و از هر وظیفه ای که دولت بتواند انجام دهد کوتاهی نخواهیم کرد.

نوبخت درباره جزئیات بسته اقتصادی گفت: جزئیات بسته اقتصادی امشب توسط رئیس جمهوری توضیح داده خواهد شد و در آغاز هفته آینده ستاد اقتصادی دولت در یک نشست با نمایندگان رسانه جزئیاتش را بیان خواهد کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ارائه بسته اقتصادی مرتبط با نامه  چهار وزیر است گفت: دکتر روحانی در تیرماه خطاب به آقای جهانگیری خواستند برنامه ی را برای اصلاح نظام بانکی پولی و سرمایه تقدیم کنند و مجموع گزاراشات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی باطل شد و جمع بندی آن هفته ی آینده روز یکشنبه بیان می شود.

وی ضمن تکذیب تغییر در کابینه ی دولت بیان کرد: ما همواره تلاش می کنیم که بتوانیم به نحو شایسته عمل کنیم و مجموع شرایط را برای خروج از رکود ایجاد کنیم و حال اینکه از آن تعبیر می شود در تیم اقتصادی تغییراتی ایجاد می شود نظر آقای رئیس جمهوری این نبود و صحبتی در مورد تغییر پیرامون ستاد اقتصادی پیش نیامده است.

سخنگوی دولت درباره بالا بود نرخ سود بانکی در کشور گفت: متاسفانه نرخ سود بانکی بیش از تورم انتظاری است و این که می گویند  نرخ بالاست حرف درستی است دولت نیز به تقلیل نرخ سود بانکی معتقد است و هر سه دستگاه وزارات اقتصاد و دارایی بانک مرکزی و مدیریت و برنامه ریزی نیز بر کاهش تاکید دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزارش صندوق بین الملی پول رشد اقتصادی ایران در بهار 94 منفی بوده اما دولت همواره از رشد مثبت اقتصادی سخن می گوید گفت: در گزار ش صندوق بین المللی پول، رشد نیم درصد منفی و مثبت اعلام شده که این گزارش مقدماتی است. و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران رشد اقتصادی ما در بهار 94 مثبت است و رقم دقیق آن را هفته آینده اعلام خواهند کرد.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کدام رفتار دولت باعث واکنش نمایندگان شده است گفت: من فکر می کنم رای مجلس محترم به جزئیات برجام  فراتر از یک رای بود زیرا تصویب کلیات از 139 رای به 161 افزایش یافت و در جلسه استیضاح آقای آخوندی نیز بیش از زمان رای اعتماد آراء اخذ شد که فکر می کنم این اقدام نقیض نظر رسانه هاست.

نوبخت در پاسخ به سوالی در این باره که یارانه افراد پر در آمد در کجا مصرف خواهد شد گفت: مجلس محترم در تبصره 20 سال 94 پرداخت نقدی را از 42 هزار میلیلارد به 39 هزار میلیارد تقلیل داد و این تقلیل در مبنای این بود که این میزان کاهش از محل حذف یارانه های پر  درآمد حاصل شود.

وی با اشاره به فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز گفت:  در قوه قضائیه رسیدگی به فعالیت این موسسات در حال رسیدگی و انتظار داریم این پیگری ها ادامه یابد و بانک مرکزی و دولت آماده همکاری هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز