یک مقام دولتی کاخ سفید:

آزمایش موشک عماد خلاف برجام نیست

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۰۹:۵۷:۱۹
کد خبر: ۳۲۹۱۸۵
آزمایش موشک عماد خلاف برجام نیست
یک مقام دولت آمریکا گفت که آزمایش موشک بالستیک عماد نقض برنامه جامع اقدام مشترک نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، یک مقام دولت آمریکا روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد که آزمایش موشک دوربرد عماد خلاف توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که در ماه ژوئیه در وین حاصل شد، نیست، چون این توافق تنها روی برنامه هسته‌ای ایران متمرکز است.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد این آزمایش ممکن است نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل باشد.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از نزدیک به دو سال رایزنی‌های سخت هسته‌ای به این توافق جامع دست یافتند که موجب لغو تحریم‌های بین‌المللی در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل چند روز پس از حصول این توافق با تصویب قطعنامه 2231 آن را مورد تایید قرار داد.

عماد نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، موشک عماد بر پایه‌ی موشک‌های دوربرد شهاب ۳ ساخته شده است. موشک شهاب ۳، بردی ۱۷۰۰ کیلومتری داشت و می‌توانست با دقت ۵۰۰ متر، به اهداف برخورد کند. این موشک هم‌چنین توانایی حمل ۷۵۰ کیلوگرم مواد منفجره را داشت. در مقایسه، موشک عماد تا ۲۵۰۰ کیلومتر برد دارد و مثل شهاب ۳، تا ۷۵۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کند. پیشران این موشک از نوع سوخت مایع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز