ولایتی در دیدار با قائم مقام دبیر کل سازمان ملل:

دنیا باید هر آنچه در توان دارد برای پایان بحران سوریه و یمن به کارگیرد

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۰:۴۱
کد خبر: ۳۲۹۱۸۹
دنیا باید هر آنچه در توان دارد برای پایان بحران سوریه و یمن به کارگیرد
ولایتی با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا ، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز  با یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ولایتی در این دیدار با بیان اینکه روابط ما و سازمان ملل صمیمانه و موفقیت آمیز بوده است، تصریح کرد: متاسفانه تنش در سوریه،‌ یمن و عراق و برخی از کشورها منطقه را ناامن کرده و از بیش از 80 کشور جهان که تروریست‌ها در منطقه حضور یافته و به عنوان گروه‌های افراطی و تروریستی از کشورهای مختلف با دولت‌های قانونی و منطقه در حال جنگ هستند.
 
وی با بیان اینکه تروریست‌ها در سوریه و عراق باعث از بین بردن فرهنگ تاریخ و تمدن و بناهای تاریخی و وارد کردن صدمات جبران ناپذیری به این کشورها شده‌اند خاطرنشان کرد: در یمن نیز سعودی ها با بمباران مناطق غیر نظامی و بناهای تاریخی زیرساخت‌های اساسی این کشور را نابود می‌کنند.
 
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار روز گذشته خود با نماینده سازمان ملل اظهار داشت: دیروز با نماینده سازمان ملل در امور عراق دیدار کردم و امروز نیز میزبان شما که دارای تجربه بسیاری در سازمان ملل هستید بودم که به آینده همکاری‌ها خوش بینیم و به اعتقاد ما جنگ در یمن و سوریه باید خاتمه یابد و همه باید هرآنچه در توان داریم برای رسیدن به این هدف به کار ببریم.
 
یان الیاسون قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران تصریح کرد: تاکنون 25 بار به ایران سفر کردم و روابط دوستانه‌ای میان ما براساس اعتماد شکل گرفته است و این سفر با هفتادمین سالگرد تشکیل سازمان ملل مصادف شده است.
 
وی با بیان اینکه ایران شریک مهمی است تصریح کرد پس از توافق هسته‌ای زمینه‌های بیشتری برای همکاری به وجود آمده، در حال حاضر منطقه با بحران‌ها مختلفی مواجه است که باید برای ایجاد امنیت و صلح در منطقه صورت بگیرد و ما تمام سعی خود را برای ایجاد صلح انجام می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز