حاشیه سازی های جدید آقای تندرو؛

کوچک زاده: عده‌ای فکر کرده اند نظر لاریجانی و شمخانی نظر رهبر است

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۰:۲۷:۱۲
کد خبر: ۳۲۹۲۱۷
کوچک زاده: عده‌ای فکر کرده اند نظر لاریجانی و شمخانی نظر رهبر است
رئیس مجلس شورای اسلامی بتصریح کرد: در رابطه با طرح برجام، بحث رهبری مطرح نیست و معظم له در این رابطه نقش ندارد و این موضوع تصمیم مجلس بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 21مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت: بنده به عنوان نماینده مردم ایران در مجلس و به عنوان دانشیار دانشگاه که در طی مدت تحصیلم هیچ کار اجرایی انجام نداده و تنها به تحصیل مشغول بوده ام می گویم که افتخار همه این مجلس تبعیت از کسی است که به قول حضرت امام(ره) نایب پیغمبر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان فوت آیت الله طالقانی، امام خمینی(ره) گفت که یک عده روشنفکر می گویند چون آقای طالقانی روشنفکر است، مردم برای این موضوع کلنگ و بیل قبر او را می بوسند؛ تو هم روشنفکری، بمیر تا ببینم مردم برای تو فاتحه هم می خوانند!

وی افزود: به طور حتم تمام این مجلس تابع امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب است و این موضوع تملق نیست؛ از این رو "بی بی سی"، "من و تو" و VOA"" و دست نشانده های داخلی آنها بدانند که چه دویست و چند نفری که ظرف 20 دقیقه به طرح مذکور رأی داده و چه آنهایی که رأی ندادند، یک حجت داشتند.

کوچک زاده تصریح کرد: موافقان طرح مذکور براساس نقل هایی که شد به این باور رسیدند که آقایشان اینگونه می خواهند، اما ما به این نتیجه نرسیدیم؛ بنابراین دنیا این را بداند که هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به این نظام وجود ندارد. البته آقای رئیس شما باید این موضوعات را می گفتید اما من نمی خواهم برای شما تکلیف تعیین کنم؛ از این رو علی رغم مخالفت با بسیاری از نظرات شما باید بگویم که رئیس مجلس اختیاراتی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: به طور حتم این موضوع را نمی توان پنهان کرد که حدود 200 پیشنهاد برای طرح برجام وجود داشت اما این طرح ظرف 20 دقیقه تعیین تکلیف شد. در این رابطه آقای باهنر اعلام کرد که دیشب آقایان لاریجانی،‌ شمخانی و حجازی که هر سه برای ما محترم هستند این تصمیم را گرفته اند اما مخالفان طرح برجام این تفکر را دارند که مجموعه نظرات این سه نفر را نمی توان نظر رهبری تلقی کرد؛ بنابراین بقیه فکر کرده اند که نظرات این افراد نظرات معظم له است و هیچ اختلافی در این رابطه نیست.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در رابطه با طرح برجام باید بگویم که هیچ بحث رهبری مطرح نیست و معظم له در این رابطه نقش ندارد و این موضوع تصمیم مجلس بوده منتهی این تصمیم با مشورت با یکدیگر صورت گرفته؛ حال چرا این موضوع را به رهبری وصل می کنید.

وی افزود: اصل حرف شما درست است زیرا کسانی که در این رابطه نظر مثبت و منفی داده اند همگی افتخار می کنند که ولی امرشان حضرت امام خامنه ای است ولی در مورد این موضوع، خودمان نشستیم و صحبت کردیم و نباید به جاهای دیگر ربط داده شود.

وی تاکید کرد: خود دو گروه نشسته و بحث کرده و به این نتیجه رسیدیم که مصلحت کشور در این است که این طرح برجام را قید زده و برای اجرای آن قیودی ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در بحث پیشنهادات هم بارها در بررسی بودجه شاهد بودیم که به علت کمبود زمان دوستان نماینده از بسیاری از پیشنهادات خود صرفنظر می کنند از این رو نمایندگان در بررسی طرح برجام نیز کمک کردند که از این محدوده زمانی نیز عبور کنیم و قطعا ما در این رابطه مراقبت ها و نظارت خود را داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز