وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی فردا به ایران می‌آید

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۱:۳۷:۵۳
کد خبر: ۳۲۹۲۷۰
وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی فردا به ایران می‌آید
سودیرمان سعید وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی برای گسترش همکاریهای اقتصادی فردا (چهارشنبه)برای دیدار با همتای خود بیژن زنگنه وزیر نفت به ایران می آید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، زنگنه برای گسترش همکاریهای اقتصادی و انرژی با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار و گفت و گو می کند.

وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی پیش از سفر به ایران در جاکارتا گفت: اندونزی هنوز در مسیر جستجوی راههای توسعه همکاری با ایران است. لغو تحریم های ایران هنوز کامل نشده، اما اندونزی پیگیر گسترش همکاری با ایران است.

براساس گزارش رسانه های اندونزی، وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها آماده همکاری با ایران هستند، افزود: اندونزی نیز این موقعیت را از دست نمی دهد. بسیاری از کشورهای جهان در حال آماده سازی خود برای ورود به ایران هستند و ما نباید در ردیف آخر باشیم.

وزیر انرژی اندونزی با اشاره به اینکه سه بار با سرمایه گذاران ایرانی و مقامهای انرژی کشورمان دیدار کرده است، گفت: بار دیگر برای رایزنی به ایران سفر می کند.

وی نشست اوپک، عرضه نفت خام، طرحهای اکتشافی نفت خام و بحث گاز برای صنعت کود شیمیایی را از محورهای مورد بررسی و پیگیری در مذاکره با مقامهای وزارت نفت اعلام کرد.

سودیرمان گفت: علاوه بر بخش انرژی، ایران علاقه مند به صادرات قیر و ورود به بخش تولید برق در اندونزی است و در این مورد بحث و تبادل نظر انجام می شود. اندونزی نیز نیاز شدیدی به قیر و گاز دارد.

یادآور می شود، اندونزی که در گذشته خود از تولیدکنندگان مهم انرژی در اوپک بود و اکنون به واردکننده انرژی تبدیل شده است، درپی سرمایه گذاری در این بخش است.

وزیر انرژی اندونزی در پایان گفت: سرمایه گذاری کشورهای خاورمیانه در بخش انرژی این کشور به وسیله تیمی از کارشناسان حرفه ای پشتیبانی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز