شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین به ۲۷ تن رسید

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۴:۴۸:۵۹
کد خبر: ۳۲۹۳۸۴
شمار شهدای انتفاضه سوم فلسطین به ۲۷ تن رسید
از آغاز انتفاضه جدید در فلسطین، 1400 فلسطینی در رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و غزه مجروح شده اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، از آغاز انتفاضه جدید در فلسطین، 1400 فلسطینی نیز در رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و غزه مجروح شده اند.

بنابر این گزارش نیروهای اشغالگر صهیونیست با این ادعا که یک جوان فلسطینی قصد گرفتن سلاح یک نظامی اسرائیلی را در داخل یک اتوبوس داشت، او را به شهادت رساندند.

رسانه های صهیونیستی مدعی شدند این جوان قصد گرفتن سلاح یک سرباز را داشت و پس از ناکامی تلاش کرد او را خفه کند اما نیروهای پلیس پس از رسیدن به محل حادثه به سمت وی شلیک کردند.

نیروهای اشغالگر حسن المناصره، کودک 14 ساله فلسطینی، را نیز به ادعای این که او و احمد پسر عمویش، با چاقو به شهرک نشینان حمله و شماری از آن ها را زخمی کرده اند، به طرز وحشیانه ای اعدام کردند.

نظامیان اسرائیلی پس از گلوله باران این کودک 14ساله او را در برابر دوربین ها در حال خونریزی و ممانعت از کمک رسانی نیروهای امدادی حاضر در مکان رها کردند تا جان دهد.

صبح دوشنبه نیز مصطفی عادل الخطیب ( 18 ساله اهل روستای صور باهر در جنوب شهر قدس) به دست نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

به گفته شاهدان عینی، این جوان فلسطینی در داخل خودرو در کنار دروازه الاسباط - یکی از دروازه های بخش قدیمی قدس (البلدة القدیمه) - بود. نظامیان اسرائیلی از وی می خواهند برای تفتیش پیاده شود اما آن ها به محض خروج این جوان از خودرویش – به این بهانه که دستش در جیبش بود - به سمت وی 10 گلوله شلیک کردند که در دم شهید شد.

بر این اساس آمار شهدای فلسطین از زمان آغاز انتفاضه قدس به 27 شهید (16 نفر در کرانه باختری و 11 نفر در نوار غزه) افزایش یافت.

به گفته جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین یک سوم شهدای فلسطینی از ابتدای ماه جاری کودک هستند .

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان می دهد اشغالگران کودکان را به عمد به طور مستقیم هدف قرار می دهند، زیرا این کودکان از ناحیه بالا تنه هدف قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت فلسطین افزود: بسیاری از افرادی که دچار جراحت شدید شده بودند پس از انتقال به بیمارستان های دولتی (تشکیلات خودگردان) از مرگ حتمی نجات یافتند.

 

نظر شما