رایزنی قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با ظریف

۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۲۰:۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۲۹۴۷۲
رایزنی قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با ظریف
یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و طرفین پیرامون تحولاتمنطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر نمودند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قائم مقام دبیر کل سازمان ملل در این دیدار گزارشی از نتائج سفر خود به منطقه از جمله بررسی تحولاتیمن و سوریه را ارائه کرد و افزود: در این رایزنی ها آخرین تحولات یمن ، سوریه و گسترش فزاینده تروریسم وناامنی مرزها و راههای برون رفت از بحرانهای جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر لزوم کمک همه کشورها به حل مسائل موجود , مذاکرات خود بامقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران را سازنده توصیف کرد و اظهار داشت : نقش جمهوری اسلامی ایران در رابطهبا تحولات منطقه مورد توجه سازمان ملل است و رایزنیهای مستمر با جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات یمنو سوریه برای برقراری امنیت و ثبات حائز اهمیت می باشد .

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تحولات یمن اظهار داشت : موضوع اصلی یمن توجه به خواسته های مردم یمن و توافق گروههای یمنی متشکل از تمامی مذاهب و گروههای مختلف است و در تلاش  برای  حل مشکلات و مسائل جاری مردم یمن پرهیز از  رویکردهای مداخله گرایانه خارجی و تحمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد جواد ظریف درخصوص تحولات سوریه اظهار داشت: تهدید اصلی در سوریه حضور و فعالیت وجنایات گروههای تروریستی و تکفیری  است که امروز امنیت مردم و ثبات سوریه را مورد تهدید جدی قرار داده وخیل عظیم آوارگان در منطقه و از جمله به سوی اروپا  یکی از نتایج بحران جاری می باشد .

وی افزود : امروز اولویت مشترک جهانیان باید رفع این تهدید و مواجه با تهدیدات ناشی از این پدیده ضد بشری باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت راه حلهای سیاسی برای برون رفت از بحرانهای منطقه را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان ساخت :  شناخت صحیح بحرانها و عوامل تشدید کننده و کاهنده آن،  به ذهنیتها و نگرشهای رهبران سیاسی منطقه نسبت به نوع تهدیدات واقعی و انگیزه ها در نحوه رویارویی با آن ارتباط مستقیم دارد وواقعیات منطقه باید واقع بینانه مورد بررسی قرار گیرد.

ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خطراتی که  زندگی  مردم سوریه رامورد هدف قرار داده است و  همچنین توجه به اصول و عناصر مهم مبتنی بر اراده و خواست مردم سوریه و احترام به حاکمیت این کشور  ، برای کمک به حل بحران و مشورت و رایزنی در این زمینه آمادگی دارد و حضور هیات معاون وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و رایزنی با اتحادیه اروپا نیز در همین چهارچوب می باشد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز