ناصری در گفت‌وگو با برنا:

مخالفین بدانند برجام فضای داخلی و خارجی را تغییر خواهد داد/ گره‌های اقتصادی به زودی برچیده می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۰۹:۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۲۹۵۶۷
مخالفین بدانند برجام فضای داخلی و خارجی را تغییر خواهد داد/ گره‌های اقتصادی به زودی برچیده می‌شود
ناصری تاکید کرد: اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است و سال هاست ما از این مشکل رنج می بریم، متاسفانه در این سال ها نتوانسته ایم راه کاری برای خروج از این مشکل ارائه دهیم.

سیروس ناصری دیپلمات سابق ایرانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری درباره تاثیرات برجام در کشور اظهار داشت: قطعاً برجام به تنهایی نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. در در همین راستا ریاست جمهوری و دولتی ها همواره تاکید کرده اند که موانع مصنوعی ایجاد شده برای فعالیت های اقتصادی را بر خواهند داشت.

وی افزود: اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است و سال هاست ما از این مشکل رنج می بریم، متاسفانه در این سال ها نتوانسته ایم راه کاری برای خروج از این مشکل ارائه دهیم.

سیروس ناصری با تاکید بر پیچیده بودن بروکراسی حاکم بر اقتصاد در کشور گفت: این بروکراسی مثل یک وزنه سنگین باعث به تاخیر افتادن فعالیت های اقتصادی می شود، حتی با تلاش های دولت در سال های گذشته ایران هنوز یکی از ناامن ترین کشورها برای سرمایه گذاری در جهان است.

سیروس ناصری با اشاره به جلسات مجلس طی روزهای گذشته گفت: اتفاقات مجلس و راه کارهای ارائه شده توسط نمایندگان نکاتی است که به اجرای بهتر برجام کمک می کند و به طرف مقابل تذکر می دهد که مراقب باشد از تعهداتش تخطی نکند.

ناصری با اشاره به روند تغییر مقرارت داخلی کشورهای غربی پس از اجرایی شدن برجام گفت: پس از برجام باید یک سری قوانین داخلی کشورهای غربی که قبل تر ایران را تحریم کرده بودند تغییر کند و این تغییرات بسیار اهمیت دارد که مقررات مطابق برجام تغییر کند.

این دیپلمات سابق ایرانی تاکید کرد: ممکن است در این روند ایران وارد مذاکرات پر چالشی شود و باید توجه داشته باشیم در این مسیر از برجام سوء استفاده نشود.

ناصری درباره ی تاثیر همدلی در بین مردم و نظام در داخل کشور بر روی اجرای برجام گفت: آنچه در روزهای گذشته در مجلس شاهد بودم نشان داد هم موافقین و هم مخالفین نظر خود را اعلام کردند و در نهایت به رای اکثریت احترام گذاشته شد. مخالفین باید بدانند اگر از برجام درست استفاده شود دارای ظرفیت های بالایی است که می تواند فضای داخلی و خارجی را دچار تغییرات جدی کند و با این وضع می توانیم به یک جهش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی برسیم.

وی در پایان گفت: ایران ثابت کرده است در تنگناهای سیاسی واقتصادی با همدلی می تواند از مشکلات سربلند بیرون بیاید.

نظر شما