در دیدار وزیر نیرو با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی تاکید شد؛

توسعه روابط ایران و اندونزی در زمینه انرژی

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۳:۵۵:۴۸
کد خبر: ۳۲۹۷۳۹
توسعه روابط ایران و اندونزی در زمینه انرژی
وزیر نیرو در دیدار با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی بر توسعه روابط در زمینه تولید انرژی بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، "حمید چیت‌چیان" با بیان اینکه دو کشور ایران و اندونزی، کشورهایی بزرگ، مسلمان و برادر هستند، اظهار داشت: ایران و اندونژی سوابق طولانی در روابط دارند، هر چند این روند در سال‌های اخیر به دلیل مسائلی مختلف جهانی اندکی کند شده بود، اما الان در موقعیتی هستیم که می‌توانیم درباره گسترش روابط صحبت کنیم.

وی ادامه داد: سفر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران به کشور اندونزی در ماه‌های اخیر نشان دهنده اراده گسترده ایران برای توسعه روابط با اندونزی است.

چیت‌چیان با اشاره به دستاوردهای ایران در زمینه انرژی گفت: ما بدون هیچ محدودیتی حاضر به همکاری با کشور اندونزی در زمینه تولید انرژی هستیم؛ همچنین باتوجه به توانمندی‌های کشور اندونزی از حضور آنان در بازار انرژی ایران نیز استقبال می کنیم و می‌توانیم در این زمینه همدیگر را تقویت کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم ایده‌های همکاری بین دو کشور را به عمل تبدیل کنیم.

در این دیدار، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی با بیان اینکه این سفر برای زمینه‌سازی سفر آینده رئیس‌جمهور این کشور به ایران است، ادامه داد: هدف از این سفر تقویت روابط و مذاکره در خصوص تبادل و امنیت انرژی بین دو کشور است.

"سودیرمان سعید" ادامه داد: موضوع انرژی به عنوان یک راهبرد کلیدی در جهت توسعه اقتصادی برای دولت و مردم اندونزی مطرح است. با وجود کمبودهایی که در این زمینه داریم اما پتانسیل‌های مناسبی در زمینه انرژی‌های فسیلی و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی و زمین‌گرمایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم اندونزی تنوع منابع تولید انرژی در این کشور است تا در کنار انرژی‌های فسیلی از انرژی‌های پاک نیز استفاده کنیم.

سعید با دعوت از ایران برای مشارکت در بخش انرژی اندونزی ادامه داد: در بازدیدهایی که از شرکت‌های داشتیم متوجه شدم که ایران در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت‌های بسیار بزرگی انجام داده و مایل هستیم در زمینه برق‌آبی با ایران همکاری کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز