سرلشکر رحیم‌صفوی در جمع خبرنگاران:

نیروی هوا فضای سپاه قوی‌ترین نیروی هوایی در منطقه غرب آسیاست

۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ۱۴:۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۳۰۰۴۴
نیروی هوا فضای سپاه قوی‌ترین نیروی هوایی در منطقه غرب آسیاست
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: کشورهای خلیج فارس تاکنون یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه کنگره سرداران و 4500 شهید تدارک و پشتیبانی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول جنگ بیش از 2000 تانک و نفربر از دشمن به غنیمت گرفتیم و تدارک در آماده‌سازی این تانک‌ها نقش مهمی برعهده داشت.

وی ادامه داد: امروز ایران به عراق و دولت سوریه مشاوره نظامی می‌دهد و شیوه جنگ انقلابی و استفاده از نیروهای مردمی در این زمینه مورد بررسی ملت‌های منطقه قرار گرفته است.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به سازماندهی تیپ و لشکر در دوران دفاع مقدس و پس از آن گفت: هم اکنون نیروهای هوافضای سپاه قدرتمندترین نیروی هوایی در سطح غرب آسیا بوده و برد موشکی 2000 کیلومتری دارد و اساس این قدرت موشکی در زمان جنگ شکل گرفت.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به توان دفاعی نیروی دریایی سپاه در تأمین انرژی 17 میلیون بشکه نفتی که از خلیج فارس عبور می‌کند، عنوان داشت: این قدرت بر اساس یک تفکر استراتژیک شکل گرفته است.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا با بیان توان دفاعی ایران و نقش آن در صلح و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه غرب آسیا و تلاش برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در تقابل با ایران و خرید سلاح از سوی این کشورها از سوی آمریکا تأکید کرد: کشورهای خلیج فارس تاکنون یک تیر به سمت اسرائیل شلیک نکردند.

وی ادامه داد: ایران در برخورد با تروریست‌ها جدی بوده و ایران با همکاری عراق و روسیه پیشقدم در مبارزه با تروریسم است و ائتلاف ضدداعش غربی‌ها یک ائتلاف دروغین بوده که تاکنون یک بمب هم بر سر داعش پرتاب نکرده است.

سرلشکر رحیم‌صفوی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمان عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین گفت: امید است که ارتش و نیروهای مردمی عراق مناطق اشغال شده را به مرور زمان آزاد کنند.

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: آزادسازی مرکز استان نینوا (موصل) کار مشکلی است که همه آحاد ملت عراق باید کمک کنند و زمان قطعی آزادسازی استان صلاح‌الدین مشخص نیست.

نظر شما