مراقب باشیم مجالس عزاداری امام حسین(ع) آلوده به سیاست نشوند؛

مداحی که «ساز »خود را می‌زند

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۰:۰۳
کد خبر: ۳۳۰۴۷۸
مداحی که «ساز »خود را می‌زند
نباید از تریبون هایی که می توان برای جذب و هدایت نسل جوان کشور استفاده کرد به عنوان وسیله ای برای ایجاد تنش، دودستگی و پله ای برای بالا رفتن برخی آقایان در صحنه سیاست کشور استفاده کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مجالس سید و سالار شهیدان ، امام حسین(ع) از دیر باز دارای جایگاه ویژه و ارج و قرب خاصی بوده است به نحوی که ایرانیان این مجالس عزاداری را هرساله باشکوه  هرچه تمام تر با افتخار برگزار کرده و ارادت به این امام همام با زندگی ایرانیان آمیخته و عجین شده است.

یکی از ارکان اصلی این عزاداری ها و مداحی و سینه زنی در عزای حسینی و اشاره به داستان کربلا از طریق شعر و مداحی است. این حماسه حسینی موجب رشد و تربیت مداحان بزرگی در کشور شده که هرکدام به خاطر ارادت به حسین بن علی(ع) و درگیر بودن و آگاهی از عظمت این حماسه عظیم، خصائلی از قبیل ساده زیستی و حق گویی و رعایت ادب و پیروی از سیره اهل بیت را دارا شده اند.

چند سالی است ما با پدیده های عجیب و خارق العاده ای به نام مداحان سیاسی و مداحان تبلیغاتی روبه رو هستیم. کسانی که روضه امام حسین (ع) را به نفع گروه و جناح موردعلاقه خود مصادره کرده و بیانیه های سیاسی و تبلیغاتی خود را در این جایگاه قرائت می کنند. مداحانی که نان امام حسین(ع) را می خورند ، اما ساز خود را می زنند و در ظاهر با کلام مذهبی سعی در هدایت جمعیت مخاطب خود به سمت مورد دلخواه و یا تحریک بر ضد جریان خاصی دارند.

برخی از این آقایان چنان خود را فراتر از قانون می بینند که هر حرفی را به زبان می آورند و بدون ملاحظه امنیت کشورباعث به وجود آمدن تنش و دو دستگی در فضای داخلی می شوند. نکته ای که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تاکید دارند و همیشه به خطر ایجاد دو دستگی در میان مردم تاکید کرده اند.

طبق ماده 609 قانون اساسی کشور، هرکس با توجه به سمت یکی از روسای سه قوه یامعاونان رئیس جمهوری یا یکی از وزرا در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس یا 74 ضربه شلاق و یا از 5 هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شود. حال باید دید آیا از نظر قانون همه یکسان هستند و این قانون در مورد مداحی که علنا در مراسم عزای حسینی به وزیر امور خارجه کشور فحاشی و توهین می کند هم اجرا می شود و یا بازهم جوشن حمایت های پنهانی این افراد را مصون نگه می دارد.

باید مراقب باشیم این مجالس آلوده به سیاست بازی و محلی برای تسویه حساب های شخصی، گروهی و یا جناحی نشنود زیرا این امر باعث ایجاد فاصله مردم و به خصوص جوانان از این فضاهای معنوی می شود. نباید از تریبون هایی که می توان برای جذب و هدایت نسل جوان کشور استفاده کرد به عنوان وسیله ای برای ایجاد تنش، دودستگی و پله ای برای بالا رفتن برخی آقایان در صحنه سیاست کشور استفاده کرد. حرمت نام حسین ابن علی(ع) بر تمامی گروهها، جناح ها و تفکرات سیاسی اولویت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز