امیرعبداللهیان و هلگا اشمید درباره سوریه رایزنی‌ کردند

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۱۵:۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۳۱۰۰۳
امیرعبداللهیان و هلگا اشمید درباره سوریه رایزنی‌ کردند
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزیر امور خارجه و هلگا اشمید معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره تحولات منطقه به ویژه سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در ادامه مذاکرات اخیر معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و در چارچوب رایزنی های ایران و اتحادیه اروپا درخصوص مسائل منطقه، صبح امروز خانم هلگا اشمیت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا با امیرعبداللهیان دیدار و پیرامون تحولات منطقه بویژه سوریه گفت وگو کرد .

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیـه اروپا درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه، نـگاه واقع گرایانـه نسبت به حل بحران سوریه را ضروری دانست .

هلگا اشمیت که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران به سر می برد، در این دیدار با تأکید بر ضرورت مبارزه علیه تروریسم پیگیری روند حل و فصل سیاسی را مهم و ارائه تصویر روشن از آینده سوری ها را ضروری دانست.

دو طرف از تمامیت ارضی و وحدت سوریه و ارائه راهکارهای منطقی جهت بازگشت مهاجران و آوارگان سوریه به کشورشان و استمرار گفت و گوها بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا را خاطرنشان ساختند.

نظر شما