امیرعبداللهیان:

آمریکاییان هم‌چنان از سیاست دوگانه در سوریه پیروی می‌کنند

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۸:۵۱:۲۹
کد خبر: ۳۳۱۴۸۰
آمریکاییان هم‌چنان از سیاست دوگانه در سوریه پیروی می‌کنند
رمزی عزالدین، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران به‌سر می‌برد، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رمزی عزالدین، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران به‌سر می‌برد، با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تلاش‌های صورت گرفته در جهت حل و فصل بحران سوریه از جمله جزییات طرح دی میستورا و دیدگاه‌های ایران برای کمک به حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با تأکید بر ضرورت جدیت همه کشورها در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه، گفت: آمریکایی‌ها و ائتلاف تشکیل شده برای مبارزه علیه تروریسم، اقدامی جدی در سوریه نکرده و هم‌چنان از سیاست دوگانه پیروی می‌کنند.

رمزی عزالدین نیز با تقدیر از همکاری‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در برقراری آتش‌بس‌های محلی در برخی مناطق سوریه به ویژه در منطقه زبدانی و فوعه - کفریا، ایران را بازیگری مهم در جهت کمک به حل بحران سوریه دانست.

معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل گفت این سازمان تلاش دارد تا با ایجاد کمیته‌های سیاسی متشکل از همه طیف‌های جامعه سوریه، زمینه را برای شکل‌گیری گفت‌وگوی داخلی سوری فراهم کند و هر تصمیمی درباره آینده سوریه توسط خود سوری‌ها اتخاذ خواهد شد و مردم سوریه هستند که باید حرف اساسی را بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز