قشقاوی در مراسم تشییع مرحوم فهیما:

عربستان استراتژی حذف دیگران با چاشنی درشت‌گویی در پیش گرفته است

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۷:۵۶
کد خبر: ۳۳۱۶۵۱
عربستان استراتژی حذف دیگران با چاشنی درشت‌گویی در پیش گرفته است
حسن قشقاوی با انتقاد از نحوه پیگیری و برخورد مقامات سعودی با فاجعه منا گفت: آیا این مسیر درستی است که در برابر این اتفاق استراتژی حذف دیگران با چاشنی درشت گویی و تندخویی در پیش گرفته شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاون کنسولی و پارلمانی وزیر خارجه صبح امروز در مراسم تشیع پیکر مرحوم حاج احمد فهیما معاون اداره‌ تشریفات وزارت خارجه که در حادثه منا جان خود را از دست داده است در بخشی از سخنانش در این مراسم گفت: 25 روز از این حادثه می‌گذرد کمیته حقیقت یاب کجاست. نتیجه بررسی‌ها به کجا رسید این ها حرف سیاسی نیست، اینها خواسته معقول مردم و خانواده جان باختگان است که امیدوارم به آن پاسخ داده شود.

این مقام عالی رتبه در وزارت خارجه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع دست اندر کاران حج و تاکید ایشان بر پیگیری حقوق فاجعه منا گفت: ما به عنوان دستگاه دیپلماسی تلاش می‌کنیم فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری را با تمام وجود عملیاتی کنیم. تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان حج و زیارت وظایف ذاتی خود را در این ارتباط انجام دهیم.

قشقاوی همچنین به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره کرد و گفت:‌ صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و سایر دستگاهها و مقامات ذی‌ربط جلسه‌ای داشتیم و من از آن جلسه می‌آیم و در آن جلسه در مورد مقدمات اجرایی کردن عواملی مقام معظم رهبری که روز گذشته مطرح کردند بحث و گفت‌و و شد.

قشقاوی با تاکید بر این که ما به عنوان دستگاه دیپلماسی با تمام وجود به وظایف خود در دفاع از تمام حقوق جان باختگان کشور عمل خواهیم کرد و انتظار داریم طرف مقابل نیز مسیر سازنده‌ای را برای کشف حقیقت در پیش بگیرد،

در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم به شخصیت مرحوم فهیما اشاره کرد و گفت:‌ ایشان دارای متانت خاصی بودند شخصی دوست داشتی و فهیم بودند و در واقع از دست دادن چنین شخصیتی برای دستگاه دیپلماسی کشور ضایعه ای سنگین است.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم که هر چه زودتر وضعیت همکار ارزشمندمان آقای رکن آبادی نیز مشخص شود تا خانواده شان از صبر و انتظار خارج شوند.

معاون وزیر خارجه بار دیگر با اشاره به وظایفی که عربستان درارتباط با این موضوع دارد گفت: ما وضعیت تک تک مفقودین را جهت تعیین تکلیف تا آخر پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز