دادستان کل کشور:

نامه رهبری درباره برجام فرمان برای کشور است/ قوه قضاییه از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت می‌کند

۱۳۹۴/۰۸/۰۱ - ۱۱:۵۰:۳۷
کد خبر: ۳۳۲۶۰۰
نامه رهبری درباره برجام فرمان برای کشور است/ قوه قضاییه از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت می‌کند
حجت الاسلام رییسی اظهار داشت: نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام که در 9 بند منتشر شد، یک فرمان و منشور برای کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در سخنان پیش از خطبه خود در نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش، گفت: اربعین حسینی نماد آن است که عاشورا گم نشود و بماند و اشک‌هایی که ریخته می‌شود برای بقای عاشوراست، دشمن قصد آن را دارد که عاشورا نماند ولی این روز، روز تولد عاشوراییان است و دشمن قصد داشت که عاشورا روز پایان باشد ولی روز آغاز شد.

وی افزود: عاشورا رمز تحول در حیات انسان است، تمام انقلاب‌ها و ضدیت با ظلم و ستم الهام گرفته از قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا بوده است. حسین(ع) خون قلبش را داد تا مردم را از جهل و نادانی برهاند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: حتی اگر حکومت‌های مختلف در کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده عوض شود، هیچ تغییری در فهم و تحول مردم نمی‌افتد؛ چراکه نشات گرفته از تولی و تبری است که ما باید همواره این دو نکته را آویزه گوش خود کنیم که چنین انسانی هیچ وقت نفرت خود از دشمنان را فراموش نمی‌کند.
 
رئیسی ادامه داد: پرچمی که امروز به نام احیای دین و عاشورا برپا شده پایین کشیدنی نیست. در حال حاضر می‌بینیم آل خلیفه در بحرین برگزاری هر مراسمی برای واقعه عاشورا ممنوع اعلام کرده است؛ چراکه عاشورا را مخالف سلطه خود می‌دانند. در کشور ما نیز در زمان پهلوی اول همینطور بود.
 
دادستان کل کشور  تاکید کرد: معروف در عرصه‌های مختلف باید توسعه پیدا کند‌، در حال حاضر در جامعه ما مواد مخدر قاچاق،‌ فحشا، فساد اداری‌ و فرار از مالیات و مراقبت از نفوذ سیاسی، فرهنگی و امنیتی منکر است و باید مورد نفرت همگان به خصوص مدیران و مسئولان قرار گیرد، در عین حال اقتصاد مقاومتی و توجه به فرهنگ دینی و ارزش‌های اسلامی معروف هستند.
 
رئیسی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام تصریح کرد: نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام که در 9 بند منتشر شد، از نظر من آن یک فرمان و منشور برای کشور است نیز یک معروف محسوب می‌شود که اگر به آن توجه نشود‌، تمامی ضعف‌ها در برجام جبران نخواهد شد.
 
دادستان کل کشور بااشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این قانون امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش‌ها دیده شده است و امیدواریم که هر چه سریعتر عملیاتی شود. ما نیز به عنوان قوه قضاییه با تمام وجود از آمرین به معروف و ناهی از منکر حمایت خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز