هانی‌زاده در گفت‌وگو با برنا:

حکم شیخ نمر سیاسی است/ عربستان از نفوذ ایران در خاورمیانه وحشت دارد

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۴:۲۶:۲۸
کد خبر: ۳۳۳۴۲۷
حکم شیخ نمر سیاسی است/ عربستان از نفوذ ایران در خاورمیانه وحشت دارد
هانی زاده گفت: شیخ نمر نقش ویژه ای در آگاه سازی مردم در موضوع فلسطین دارد و صدور این حکم جنبه سیاسی دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری درباره صدور حکم اعدام شیخ نمر طی روزهای گذشته گفت: این روحانی در شرق عربستان در طول سه سالی که از دستگیری وی می گذرد به عنوان اهرم فشاری  دست دولت عربستان بوده است.

شیخ نمر  خواهان تغییرات در آل سعود

وی اضافه کرد: شیخ نمر یکی از شخصیت های مورد توجه جامعه شیعیان در جهان اسلام است و همواره خواستار تغییرات در آل سعود بوده است.

عربستان می خواهد از شیعیان انتقام بگیرد

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به شکست های عربستان در منطقه و همسویی این کشور با اسرائیل گفت: این روحانی شیعه نقش ویژه ای در آگاه سازی مردم در موضوع فلسطین دارد و می توان گفت صدور این حکم بیشتر جنبه سیاسی دارد. آل سعود با شکست راهبرد خود در یمن و سوریه و عراق می خواهد با این اعدام از شیعیان انتقام بگیرد.

حسن هانی زاده ادامه داد: 5 میلیون شیعه در شرق عربستان زندگی می کنند و چاه های نفتی آن مناطق را در اختیار دارند و به نوعی می توان گفت اعدام این شخصیت محبوب شیعه اهرم فشاری بر شیعیان عربستانی هم محسوب می شود.

وی در پایان گفت:  عربستان که از نفوذ ایران در خاورمیانه وحشت دارد سعی دارد با طرح موضوع اعدام شیخ نمر  از ایران انتقام بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز