وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پرواز مستقیم بین دو کشور ایران-برزیل راه اندازی می‌شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۱۴:۳۶:۲۲
کد خبر: ۳۳۳۴۶۹
پرواز مستقیم بین دو کشور ایران-برزیل راه اندازی می‌شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران با وجود بازار 80 میلیون نفری که با احتساب همسایگان ، بازاری 350 میلیون نفری را تشکیل می‌دهد می‌تواند هاب سرمایه گذاری مشترک با برزیل قرار بگیرد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت زاده در همایش تجاری ایران و برزیل با اشاره به زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور تأکید کرد: صنایع پیشرفته، الکترونیک ، اتوماسیون ، نرم‌افزار، دستگاه‌های کنترل ، تجهیزات پزشکی، و صنایع هوایی در بخش غیرنظامی و آموزش ، از زمینه‌های قابل بررسی بین دو کشور است.

وی ادامه داد: صنایع غذایی هم یکی از زمینه‌های موفقی است که با توجه به تجارب برزیل و ایران و وجود بازار داخلی و خارجی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و تولید غذای حلال که روزبروز مصرفش در حال افزایش است بطور مشترک مورد توجه باشد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار کرد: ایران در خاورمیانه و جمهوری برزیل در آمریکای لاتین با جمعیت جمعا 300 میلیون نفری وضعیت و پتانسیل بالایی برای گسترش همکاری‌ها دارند و اگر چه فاصله‌ها زیاد است اما با توسعه همکاری‌ها امیدواریم ایجاد پروازهای مستقیم بین دو کشور برقرار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه‌های طبیعی همکاری‌های دو کشور اضافه کرد : کشور برزیل از جهت موقعیت جغرافیایی، مستعد بخش کشاورزی و دامداری و تجارت مواد غذایی است و شرکت‌های ما می‌توانند کشت فراسرزمینی در کشور برزیل داشته باشد .

نعمت زاده افزود: سرمایه گذاری مشترک و روابط استراتژیک بلند مدت از سیاستهای ما در ارتباط با کشورهاست.

وی تصریح کرد : خوشبختانه ایران و برزیل روابط سیاسی خوبی با هم دارند و بنابراین می‌توانیم برنامه‌های راهبردی استراتژیک و بلندمدت داشته باشیم.

نعمت زاده تأکید کرد : هر دو کشور در بخش معدن نیز دارای پتانسیل خوبی هستند  و در زمینه‌ اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن ، مس، ذغال سنگ، طلا و سایر فلزات و مواد معدنی می‌توانیم سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم.

وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: همانطور که برزیل در زمینه اقلیمی دارای شرایط ممتازی است ایران نیز در بخش مواد هیدروکربنی و نفت و گاز در رتبه‌های اول و دوم قرار دارد.

گفتنی است، همایش تجاری ایران و برزیل با حضور وزیر توسعه،صنعت و تجارت بین الملل برزیل و نیز هیأت‌های تجاری برزیل و ایران و شرکت کنندگانی از اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز