رضایی در نشست خبری:

چگونگی پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه بررسی شد/ طرح رسیدگی به اموال مسوولین پایان یافت

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۱:۵۳:۳۲
کد خبر: ۳۳۴۹۴۸
چگونگی پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه بررسی شد/ طرح رسیدگی به اموال مسوولین پایان یافت
نشست خبری محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رضایی با اشاره به جلسه امروز مجمع و گزار شهای ارائه شده در این جلسه گفت: اولین گزارش مربوط به وضعیت سیل های اخیر در کشور خصوصاً در استانهای ایلام، لرستان و کهکیلو و بویراحمد بود. همچنین در این گزارش با وضعیت مردم اهواز که به علت یک پدیده نو ظهور جوی دچار تنگی نفس شده بودند ابراز همدری شد و ما امیدواریم هر مسئولین کشور هر چه سریعتر به این وضعیت رسیدگی کنند.

وی افزود: این پدیده از دریای عمان وارد کشور ما شده است. آمریکا و اروپا با این پدیده آشنا هستند و برای مواجهه با آن مشکلی ندارند اما در کشور ما نخستین بار است که شاهد چینن پدیده ای هستینم که احتمالا تا پایان آذرماه بارش های شدید و جاری شدن سیل را شاهد خواهیم بود.

گزارش دوم مطرح شده در جلسه امروز مجمع درباره حضور علی لاریجانی در سوریه و بحث های پیرامون وی با پوتین بود.

دبیر مجممع تشخیص مصلحت نظام افزود: گزارش بعدی حول محور حضور حداد عادل در چین بود که وی توانسته ابهامات مقامات چینی را درباره رفتار ایران پس از برجام برطرف کند.

رضایی ادامه داد: دیگر گزارش اراده شده در جلسه مربوط به چگونگی پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه و مشکلات آنها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بخش مهمی از جلسه امروز مربوط به مواردی از قانون طرح رسیدگی به اموال و دارایی های مسئولان کشور مربوط می شد که توانستیم امروز این طرح را به پایان برسانیم.

وی افزود: آیین نامه اجرایی و روشهای کار مشخص شده و قرار شد به محض اعلام آمادگی قوه قضائیه این طرح اجرایی شود و همه مسئولان کشور و خانواده های تحت تکفل آنها که حدود 200 هزار نفر هستند زیر پوشش این نظام خود اظهاری قرار گیرند.

محسن رضایی با اشاره به نامه رهبری در خصوص توافق اخیر برجام گفت: برجام با نامه رهبری مجموعه کاملی شد. شورای امنیت برجام را مشروط تصویب کرده بود که لازم بود گام دومی در این راستا برداشته شود که مجلس شورای اسلامی به موقع در این میان ورود کرد. نامه رهبری به خوبی توانست نواقص هر دو مصوبه را از میان برداشته و سند کامل و جامعه ای برای برجام ارائه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرصت ایجاد شده توسط برجام برای کشور گفت: برجام هم فرصت است هم تهدید. مدیران کشور باید برنامه ای تنظنیم کرده تا بتوانند از فرصت ها بیشترین استفاده را بکنند.

محسن رضایی با اشاره به سیاست های غلط آمریکا در قبال ایران طی 80 سال گذشته گفت: ما چیزی جز تحریم، سرکوفت و تهدید از این کشور ندیده ایم. اگر امریکا می خواهد شعار مرگ با آمریکا در ایران سر داده نشود باید سیاست هایش را عوض کند.

وی اظهار کرد: نکته مشکوک دیگر در معادلات منطقه ای فروش ناوهای مدرن امریکا به عربستان است در حقیقت عربستان می خواهد خلا نبودن ناوهای هواپیمایی امریکا را در خلیج فارس جبران کرده و به ناآرامی ها در این منطقه دامن بزند همگان باید آگاه باشند هر نوع ناامنی در خلیج فارس مسئولیتش متوجه امریکاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنگهای منطقه طی 15 سال گذشته گفت: این ناآرامی ها 1 میلیون کشته 2 میلیون مجروح و 20 میلیون آواره بر جای گذاشته است که این یعنی ما با یک جنگ جهانی خاموش مواجه هستیم.

وی افزود: اخیرا برخی مقامات غربی اظهار کرده اند که منطقه خاورمیانه از کنترل خارج شده است این یعنی می خواهند این ناآرامی ها ادامه پیدا کند، زیرا امریکا پس از اطلاع از ورود روسیه به جنگ علیه داعش تازه به یاد مبارزه سازنده با این گروهگ تروریستی افتد.

محسن رضایی ادامه داد: وضعیت موجود اگر ادامه پیدا کند فاجعه ای در منطقه رخ خواهد داد که دامن جهان را هم می گیرد. عملیاتی که امروزه توسط ارتش سوریه شروع شده است به کندی پیش می رود زیرا تکبیری ها در میان مردم و شهرها سنگر گرفته اند. و بسیاری از مردم در محاصره قرار دارند که دولت سوریه مجبور است با هلکوپتر به آنها آب و غذا برساند.

محسن رضایی با اشاره به مذاکرات اخیر وین درباره بحران سوریه گفت: ما به هیچ وجه دست از حمایت محور مقاومت و سوریه بر نمی داریم و باید تروریست ها در این منطقه دفن شوند و این غده سرطانی از بین برود.

وی در پایان صحبت هایش با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: ما در دبیرخانه مجمع کمیسیون اقتصاد مقاومتی را راه اندازی کردیم که سیاست ها را با جدیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیگیری کنیم و نظارت بر این کار را جدی بگیریم. وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در این راستا با ما همکاری خوبی داشتند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز