گزارش سازمان ملل از تشدید بحران پناه جویان در جهان:

معضل افراد بی‌وطن در جهان تشدید شده است /مناقشه سوریه بزرگترین بحران بشری معاصر جهان است

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۱۰:۵۹:۴۸
کد خبر: ۳۳۶۰۹۰
معضل افراد بی‌وطن در جهان تشدید شده است /مناقشه سوریه بزرگترین بحران بشری معاصر جهان است
به گفته سازمان ملل متحد در هر 10 دقیقه، یک نوزاد بدون ملیت در جهان متولد می‌شود و بحران سوریه به بد تر شدن این اوضاع به شدت دامن زده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، سازمان ملل که قصد دارد مشکل بی‌وطنی را تا سال 2024 مهار کند معتقد است مناقشه سوریه به این مشکل دامن زده است.

طبق آمارها هر سال دست کم 70 هزار کودک بی‌وطن (بدون ملیت) در دنیا متولد می‌شوند و کشورهای میانمار، ساحل عاج و تایلند بیش از همه با این مشکل روبه‌رو هستند.

در گزارش سازمان ملل ذکر شده مشکلات دسترسی این افراد به آموزش، بهداشت و کار شرح داده شده است.

در مناقشه‌ها، عدم ثبت ولادت‌ها ممکن است مشکل بی‌وطنی را برای آوارگان و مهاجران به وجود آورد. مناقشه سوریه که به گفته سازمان ملل بزرگترین بحران بشری معاصر جهان است یکی از این موارد است. این مناقشه سبب شده است بیش از 4 میلیون نفر از مردم به کشورهای همسایه فرار کنند. افزون بر این صدها هزار نفر هم به اروپا گریخته‌اند که در بین آنها زنان بارداری وجود داردکه در راه زایمان کرده‌اند.

بر اساس این گزارش تبعیض ( برپایه قومیت، نژاد، مذهب و جنسیت) عامل اصلی بی‌وطنی در جهان است.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، از یک سال پیش اجرای برنامه‌ای را آغاز کرده است که از هدف آن پایان دادن به معضل بی‌وطنی تا سال 2014 است. این نهاد از دولت‌های جهان خواسته است به کودکانی که در کشورهایشان متولد می‌شوند، ملیت اعطا و قوانینی را که مانع انتقال ملیت از مادر به کودک می‌شود، لغو کنند و امکان ثبت ولادت را در هر جای جهان فراهم آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز