رئیس ستاد انتخابات کشور:

یک سوم رأی‌گیری و شمارش آرا به صورت ماشینی انجام می‌شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۵:۰۶
کد خبر: ۳۳۷۲۳۵
یک سوم رأی‌گیری و شمارش آرا به صورت ماشینی انجام می‌شود
دومین جلسه هماهنگی زیر ساخت ها و شبکه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور مهندس مقیمی و به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت کشور برگزار شد .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رئیس ستاد انتخابات کشور طی سخنانی در نشست مشترک با حضور نمایندگانی از شورای محترم نگهبان ، وزارت ارتباطات و فناوری، شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار ، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت : بسیاری از مراحل انتخابات در دوره قبل به صورت ماشینی و الکترونیکی انجام شده و در انتخابات پیش رو ، کماکان اقدامات قبل انجام و ادامه خواهد یافت .

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد : 23 مرحله ای که در انتخابات های قبلی به صورت ماشینی انجام شده بود، به قوت خود باقی خواهد ماند و سعی ما بر این است تا بتوانیم یک سوم رأی گیری و هم شمارش آرا به صورت ماشینی برگزار شود .

وی بیان داشت: در صورت تأیید شورای محترم نگهبان درخصوص برگزاری مراحل انتخابات از نظر سخت افزار ، نرم افزار و حوزه های انتخاباتی، برای برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تا یک سوم حوزه ها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و لازمه آن استفاده و بهره برداری حداکثری از امکانات مخابراتی در کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور ضمن ابراز خرسندی نسبت به طراحی نرم افزار جامع انتخابات از سوی کارشناسان داخلی و بهره مندی از سیستم داخلی و عدم استفاده از مجموعه خارج از کشور گفت : هیچ گونه استفاده مخابراتی را از مجموعه خارج از کشور نخواهیم داشت و از این نظر اطمینان ما بیشتر خواهد شد .

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به انجام تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در زمان و روز معین و با تأکید بر ضرورت انجام همکاری و هماهنگی در این خصوص گفت : توصیه من به همکارانم در استان ها و ستادهای انتخابات در سراسر کشور بر این است که ضمن توجه و بهره گیری از سامانه جامع انتخابات ، تمهیدات لازم را برای انجام آموزش های لازم در این خصوص فراهم کنند .

رئیس ستاد انتخابات کشور بر ضرورت توجه به آموزش مجریان انتخابات به عنوان مهمترین فعالیت های ستاد تأکید کرد و گفت : باید در تمامی استان ها، مانورهای را برای انجام آمادگی کامل انجام شود .

وی به وجود مشکل خلاهای قانونی برای استفاده از سیستم های الکترونیکی و ماشینی در برگزاری انتخابات در گذشته و تصویب تغییرات قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت : طی یک ماهه اخیر خلاهای قانونی مرتفع شده و مجموعه قوانینی به تصویب رسید که ما را برگزاری انتخابات ، به صورت ماشینی یاری می دهد.

مقیمی گفت : انتظار ما از وزارت ارتباطات، فن آوری اطلاعات و مخابرات این است که جهت کاربری خطوط از زمان آغاز انتخابات تا امحاء رأی و تعرفه ها همراهی لازم را داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور به فرمانداران و بخشداران توصیه کرد: با توجه به برگزاری اننخابات به صورت الکترونیکی ، حتماً کارت هوشمند خود را دریافت کنند .

شجاعان رئیس کمیته فنآوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مصوبات اولین جلسه ، به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت.

کارگزار، قائم مقام شرکت مخابرات ایران، آمادگی کامل شرکت های مخابرات کل کشور برای همکاری وهماهنگی با وزارت کشور را اعلام داشت .

انصاری، نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستور و تأکید وزیر ، از هماهنگی و همکاری کلیه زیر مجموعه های زیر ساختی کشور در امر انتخابات خبر داد .

همچنین معاونین سیاسی و روسای ستاد انتخابات و مدیران عامل شرکت مخابرات استانداری های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس ، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در آن استان پرداخته و در پایان نشست نیز جمع بندی و هماهنگی های لازم به عمل آمد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز