ظریف در دیدار وزیر امور خارجه کره جنوبی:

دستاورد توافق برجام حل و فصل مناقشات است

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۲۰:۴۷:۰۳
کد خبر: ۳۳۷۴۱۹
دستاورد توافق برجام حل و فصل مناقشات است
محمد جواد ظریف در دیدار «یونگ بیونگ سه»وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به روابط متین دو کشور، گفت: روابط دو کشور همواره مبتنی بر احترام و منافع متقابل روند به جلو داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف در این دیدار اظهار داشت: مهوری اسلامی ایران تمایل دارد همکاری های خود را در تمامی زمینه های  اقتصادی،سیاسی و پارلمانی گسترش دهد و این سفر می تواند ظرفیت های همکاری های فراروی تهران و سئول را خلق کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه دیپلماسی در حل و فصل مسائل مورد اختلاف در کشورها، گفت: از جمله دستاورد توافق برجام ، اثبات نقش دیپلماسی در حل و فصل مناقشات است و این دستاورد می تواند مدلی برای حل بسیاری از بحران های منطقه شود.

ظریف با اشاره به آثار برجام بر گشایش روندهای جدید همکاری های اقتصادی و بانکی دو کشور اظهار داشت: اجرای برجام چشم اندازهای جدیدی را پیش روی عرصه های جدید بنگاه های اقتصادی، تجاری و بانکی برای تحقق اهداف مشترک دو کشور فراهم می سازد.

وی با اشاره به زمینه های نوین همکاریهای دو کشور اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تشریک مساعی برای یافتن عرصه های جدید است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدواریم تا بتوانیم بازار مشترک را برای کالاهای تولیدی در قالب طرح های مشترک و با بهره گیری از تجربیات دو طرفه با استفاده از نیروی انسانی تحصیلکرده ایرانی و سرمایه گذاری های جدید فراهم آوریم و تولیدات خود را به بازارهای منطقه عرضه کینم.

ظریف با استقبال از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کره اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی دو کشور می تواند فرصت های زیادی را در زمینه تولید محصولات و سرمایه گذاری مشترک در زمینه انرژی، محیط زیست، امور بانکی، کشتی سازی، امور علمی و دانشگاهی و توریسم را بیش از پیش گسترش دهد.

وی در خصوص همکاری های بین المللی اظهار داشت: تهران و سئول در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم فرصتهای خوبی برای گسترش رایزنی های فیمابین دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت های همکاری های توریستی اظهار داشت: می توانیم با بهره گیری از ظرفیت های فراوان و متنوع فعالیت ها را ساماندهی کنیم.

یونگ بیونگ سه با اشاره به روابط سنتی دو کشور اظهار داشت : پس از 14 سال این اولین بار است که به ایرا ن به منظور گسترش مناسبات فیمابین می کنم.

وی ادامه داد: ما همواره یک شریک فعال برای جمهوری اسلامی ایران بوده ایم و آمادگی گسترش و تعمیق مناسبات بین دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به نتایج توافق برجام بین 1+5 و جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ما خرسندیم که نتایج مثبت توافق برجام بر منطقه و جهان، آثار هوشمندانه در راستای استقرار صلح و امنیت برای همگان به ارمفان آورده است.

یونگ بیونگ سه با تشریح زمینه های همکاری های دو کشور اظهار داشت: هیات کره ای مشتمل بر حضور نمایندگان ارشد از بخش های مختلف تجاری،سرمایه گذاری، صنعتی، خودرو سازی در جهت بررسی نقشه راه جدیدی برای مذاکره و انعقاد تفاهمهای جدیدی به جمهوری اسلامی ایران آمده اند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی با اشاره به همکاری های فرهنگی دو کشور اظهار داشت: خوشبختانه ما کمیته فرهنگی داریم که با برگزاری مستمر جلسات کمیته فرهنگی آمادگی داریم همکاری های فرهنگی را گسترش دهیم و زمینه های مراودات توریستی را بررسی نماییم.

وی در خصوص مسائل منطقه ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در تحولات منطقه ای دارد و رایزنی های دو کشور می تواند زمینه برقراری صلح و امنیت منطقه و حل مشکلات پناهندگان را فراهم آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز