در استانهای مختلف عراق؛

طرح تامین امنیت زائران اربعین حسینی آغاز شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۱۳:۲۷:۱۴
کد خبر: ۳۳۸۰۱۱
طرح تامین امنیت زائران اربعین حسینی آغاز شد
مقدمات طرح تامین امنیت زائران اربعین حسینی در استانهای مختلف عراق از جمله استان ذی قار آغاز شد، و بیش از 20 هزار نیروی مسلح، امنیت زائران را در این استان تامین می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، یحیی الناصری استاندار ذی قار از طرحی امنیتی شامل استقرار 20 هزار نیرو برای تامین امنیت کاروان های زائران اربعین حسینی خبر داد. حرکت کاروان های زائران اربعین حسینی با پای پیاده در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

الناصری در بیانیه ای گفت: کمیته عالی امنیتی در استان ذی قار نشستی برای بررسی طرح امنیتی حافظت از جان زائران اربعین حسینی برگزار کرد. در این طرح، علاوه بر نهادهای خدماتی و بهداشتی، همه تشکیلات و سازمان های امنیتی و اطلاعاتی مشارکت دارند.  

وی که ریاست کمیته عالی امنیتی استان ذی قار را به عهده دارد، به مشارکت بیش از 20 هزار نیروی امنیتی در این طرح اشاره کرد و افزود: هماهنگی مشترک با همه کاروان های حسینی در استان ذی قار و استان های بصره و میسان بعمل خواهد آمد و زائران در این کاروانها برای رسیدن به شهر مقدس کربلا به سمت استان های دیوانیه و المثنی حرکت می کنند. 

به نوشته سایت فرات نیوز، استاندار ذی قار اظهار داشت: نیروهای پلیس و ارتش و سازمان های پشتیبان آن ها در همه مناطقی که حضور زائران گسترده است، تجهیزات امنیتی مستقر خواهند کرد. علاوه بر این، یک یگان امنیتی ذخیره برای مقابله با هرگونه موارد اضطراری پیش بینی شده است.

وی گفت: همه نهادها در ارائه خدمات در ذی قار و همچنین کربلا شرکت خواهند کرد و از همه شهروندان می خواهیم با آن ها همکاری کنند.

 

نظر شما