ظریف در دیدار قائم مقام وزیر خارجه تونس:

جنگ و دخالت نظامی به هیچ وجه راه حلی برای بحران‌های منطقه نیست

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۲۱:۰۳:۵۶
کد خبر: ۳۳۸۴۴۱
جنگ و دخالت نظامی به هیچ وجه راه حلی برای بحران‌های منطقه نیست
محمد جواد ظریف روز سه شنبه در دیدار توهامی عبدلی وزیر مشاور در امور خارجه و قائم مقام وزیر خارجه تونس از نقش مثبت تونس در قبال بحران های منطقه ای قدردانی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، وی با اشاره به زمینه های گسترده تقویت روابط ایران و تونس، تأکید کرد: دو کشور هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی فیمابین نمی بینند.

توهامی عبدلی قائم مقام وزیر خارجه تونس در آخرین مرحله از سفر خود به تهران که به منظور برگزاری اولین کمیته مشورت های سیاسی ایران و تونس صورت گرفت،آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه ای ازجمله اوضاع سوریه، یمن و لیبی را با محمد جواد ظریف بررسی کرد و به تبادل نظر پرداخت.
وزیر مشاور در امور خارجه تونس ضمن ابراز مسرت از دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به تونس، بر اجرایی کردن توافقات گذشته و فراهم کردن زمینه های انعقاد قراردادهای پایه میان دو کشور تأکید کرد.

وی با تأکید بر پیگیری روند ارتقاء و تقویت همکاری های ایران و تونس، نسبت به تأثیرات ملموس مثبت همکاری های خوب سیاسی بین دو کشور بر عرصه مناسبات اقتصادی فیمابین ابراز امیدواری کرد.

توهامی عبدلی همچنین تاکید کرد که مردم کشورش لطمات زیادی از اقدامات گروههای تروریستی همچون داعش و النصره دیده و هرگونه تسامح با این گروهها را تحمل نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: ما جنگ و دخالت نظامی را به هیچ وجه راه حلی برای بحران های منطقه ندانسته و معتقدیم همبستگی و هم افزایی حکمت و درایت عربی و فارسی می تواند به تأمین مصالح همه ملت های منطقه منجر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز