بی بی سی در پی تحریف آشکار روش ثابت امام در برابر آمریکا!

پاسخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام به یک ادعای واهی

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۲۱:۱۲:۰۴
کد خبر: ۳۳۸۴۴۳
پاسخ موسسه تنظیم و نشر آثار امام به یک ادعای واهی
نوشته گزارش گونه ای که تارنمای غیر قابل اعتماد بى بى سى با عنوان «پیام محرمانه آیت الله خمینی به کارتر» به بهانه انتشار سندی از وزارت خارجه امریکا منتشر شده است، در بردارنده توهین به امام خمینی، تحریف آشکار سخنی بسیار مهم از امام (که بیانگر روش همیشه ثابت حضرت امام در طول دوران مبارزه و انقلاب اسلامى در برابر آمریکا است) و هم چنین حاوى چندین ادعای خلاف واقع و کذب پیرامون پیام حضرت امام به دولتمردان آمریکا، و خلاف گویی در رابطه با برخی وقایع روزهای نخست پیروزی انقلاب و نسبت دروغ به شهید آیت الله دکتر بهشتی می باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) در خصوص ادعای واهی مطرح شده در بی بی سی فارسی گفت: نوشته ای با این اوصاف از سوی یک شبکه بیگانه، با استناد به وزارت خارجه آمریکا که سابقه ای طولانی و سرشار از خصومت با امام،  ایران و انقلاب اسلامی دارد، فاقد کمترین اعتبار است.

در پی طرح ادعای واهی پیام محرمانه حضرت امام(س) به کارتر، خبرنگار جماران صحت و سقم این ادعا را از قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) جویا شد که دکتر حمید انصاری با اشاره به روش روشن رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی در دو بخش به این ادعا ها پاسخ داد.

قسمت اول پاسخ قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) بشرح زیر است:

نظر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی درباره مطالبی که اخیرا در شبکه بی بی سی تحت عنوان «نامه محرمانه آیت الله خمینی به کارتر» منتشر کرده، چیست؟

 پاسخ زیر دردو قسمت مجزا تنظیم شده است. بخش اول بیان موضع رسمی موسسه است و بخش دوم : توضیحات بنده شامل تحلیل محتوای این گزارش و انگیزه های انتشار آن در شرایط کنونی کشور، توضیح موارد تحریف و موارد کذب آن، و پاسخ به هریک از این موارد.

قسمت اول؛

نوشته گزارش گونه‌ای که در تارنمای غیر قابل اعتماد بى بى سى با عنوان «پیام محرمانه آیت الله خمینی به کارتر» به بهانه انتشار سندی از وزارت خارجه امریکا منتشر شده است، در بردارنده توهین به امام خمینی، تحریف آشکار سخنی بسیار مهم از امام (که بیانگر روش همیشه ثابت حضرت امام در طول دوران مبارزه و انقلاب اسلامى در برابر آمریکا است) و هم چنین حاوى چندین ادعای خلاف واقع و کذب پیرامون  پیام حضرت امام به دولتمردان آمریکا، و خلاف گویی در رابطه با برخی وقایع روزهای نخست پیروزی انقلاب و نسبت دروغ به شهید آیت الله دکتر بهشتی می باشد. (توضیح این موارد و مستندات آن، و بیان واقعیت امر در مقابل ادعاهای کذب این نوشته را در بخش دوم بخوانید).

در این نوشته برای جذب مخاطب، انتشار مطالب امام را «جدید و کامل که پس از سی و چند سال منتشر می شود» معرفی کرده است. این سخن نیزخلاف واقع است. سخنان امام که موضوع گزارش بی بی سی است، حد اقل از دو دهه قبل بصورت کامل منتشر شده و در صحیفه امام هم سالها قبل آمده است.(صحیفه امام جلد 5 ص 537).

درادعای بی بی سی، سخنان امام «پیام امام به کارتر» معرفی شده؛ که اصلا واقعیت ندارد. امام هیچگاه به کارتر پیام نفرستاده است. بلکه سخنان قاطع و متین همراه با هشدارهای جدی امام، پاسخ به درخواست های دولت کارتر بوده است. ضمن اینکه مطالبی که امام خمینی در این گفتار فرموده است، برخلاف ادعا و القایی که در گزارش بی بی سی شده، جنبه محرمانه ندارد. عین و یا مضمون مطالب امام در این گفتار در سخنرانی ها و مصاحبه های همان روز و روزهای قبل و بعد از تاریخ این سخنان، بیان شده است.  

در گزارش این شبکه انگلیسی وانمود شده است که سخنان تند امام خمینی برعلیه آمریکا مربوط به سال 58 و بعد از تسخیر لانه جاسوسی بوده ولی قبل از آن - در آستانه پیروزی انقلاب - وی در پی تماس با آمریکا بوده و سیاستی دیگر و دوگانه داشته است.این دروغی آشکار است که خاطرات خود مقامات آمریکایی در ده ها کتاب خلاف بودن آنرا بوضوح اثبات می کند. همین منابع توضیح می دهند که چگونه دولت آمریکا در برقراری دیدار و گفت‌وگوی مقامات رسمی و دولتی این کشور با امام برای همیشه ناکام مانده است. هیچ یک از اهداف آمریکا از پیگیری تماس و انتقال درخواستهایش عملی نشد؛ که مهمترینش تأخیر انداختن در بازگشت امام بود تا آمریکا بتواند زمینه و تدارکات کافی برای انجام کودتای سرکوب انقلاب با هدایت ژنرال هایزر در تهران را فراهم سازد. سخنان امام ناظر بر افشای اهداف آمریکا و رد درخواستهای دولت آمریکا و تأکید بر تداوم انقلاب تا سرنگونی سلطنت و همچنین هشدار جدی به دولت آمریکا در مورد کودتا می باشد.

بی بی سی در نوشته خویش این بخش مهم از سخنان امام را بطور کامل حذف کرده است. چنانکه هیچ اشاره ای به سخنان هشدار دهنده امام در دیدار با فرستادگان رئیس جمهور فرانسه نکرده است. سخنان امام در این دیدار پاسخی بود قاطع و مستدل به تقاضاهای دولت آمریکا که رسما از سوی نماینده رئیس جمهور فرانسه نزد امام بازگو شده بود (صحیفه امام جلد 5 ص 375).

نسبت دادن مواضع دوگانه و اتخاذ سیاست سازش با آمریکا در سال 57 مضحکتر از دیگر ادعاهای خلاف واقع در این نوشته بی بی سی است. در حالیکه طنین کلام امام برعلیه دخالتهای دولت آمریکا در سخنرانی 4 آبان 42 و یکایک سخنان امام در تمام دوران مبارزه و بخصوص در نوفل لوشاتو هنوز در گوش مردم ایران باقی است.

 نوشته ای با این اوصاف از سوی یک شبکه بیگانه، با استناد به وزارت خارجه آمریکا که سابقه ای طولانی و سرشار از خصومت با امام،  ایران و انقلاب اسلامی دارد، فاقد کمترین اعتبار است.  سیاست موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام ، پاسخ دادن موردی در برابر اینگونه مطالب فاقد ارزش علمی و تهیه شده بوسیله دشمنان ایران و انقلاب که در فضایی خصمانه از سوی دهها رسانه بیگانه بصورت شبانه روزی برعلیه گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی و کار بزرگ ملت ایران در بیرون راندن بیگانگان و عوامل وابسته به آنان از ایران، پخش می شود، نیست. اکنون نیز اگر به این موضوع می پردازیم به علت  بازنشر – بسیار محدود – این نوشته در چند روزنامه و  رسانه های مجازی داخلی می باشد. در نتیجه، چون  ممکن است از سکوت موسسه، تلقی تأیید ادعاهای کذب مندرج در این نوشته شود، پاسخ به آن را لازم دیدم. همچنین لازم است از احساس مسئولیت رسانه هایی که نسبت به مطالب خلاف واقع این نوشته روشنگری کرده اند، تقدیر نمایم.

توجه علاقمندان به دریافت اطلاعات تفصیلی در اره مطالب این نوشته و پاسخ های مستند به یکایک ادعاهای خلاف واقع آن را به بخش دوم جلب می کنم که تحلیل شخص اینجانب است.

حمید انصاری 19 ابان1394

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز