معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرد؛

آیین نامه اجرایی بند (د) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور

۱۳۹۴/۰۸/۲۱ - ۰۹:۰۵:۳۵
کد خبر: ۳۳۸۸۲۳
آیین نامه اجرایی بند (د) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور
معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394 کل کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیئت وزیران در جلسه 6/8/1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه¬های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و به استناد بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394

کل کشور، آیین¬نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین¬نامه اجرایی بند (د) تبصره (10) قانون بودجه سال 1394 کل کشور

ماده 1- در این آیین¬نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می¬روند:

الف- واحد تولیدی: بنگاه دارای پروانه بهره¬برداری یا مجوز از دستگاه¬های اجرایی ذی¬ربط.

ب- هزینه تحقیقاتی و ارتقای وضعیت زیست محیطی: هزینه¬های طرح¬های پژوهشی و مطالعاتی مصوب واحدهای تحقیق و توسعه نزد دستگاه¬های اجرایی مربوط که سبب کاهش یا رفع آلایندگی و یا منجر به ثبت اختراع یا حق امتیاز شده باشد.

پ- حق امتیاز تولید کالا یا خدمات: امتیاز، مجوز یا گواهینامه¬ای که واحد تولیدی برای تولید کالا یا خدمات جدید و یا ارتقای فرآیندهای تولید و ارایه خدمات از دستگاه¬های اجرایی ذی-ربط در اثر فعالیت¬های تحقیق و توسعه دریافت می¬کند.

ت- ثبت اختراع: گواهینامه ثبت اختراع (یا پتنت) از مراجع ذی¬صلاح ملی یا بین¬المللی.

ماده 2- مبلغ بیست میلیارد (000ر000ر000ر20) ریال با نسبت هفتاد درصد (70%) و سی درصد (30%) به ترتیب به وزارتخانه¬های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی اختصاص می¬یابد تا در حدود تخصیص و براساس مبادله موافقتنامه فیمابین با سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور تا پنجاه درصد (50%) هزینه¬های تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت زیست محیطی واحدهای تولیدی را در قالب کمک پرداخت نمایند.

تبصره – کمک موضوع این ماده هزینه قطعی شده برای دستگاه ذی¬ربط محسوب می¬گردد.

ماده 3- وزارتخانه¬های مربوط مکلفند ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین¬نامه، نسبت به تعیین فرآیندهای اجرایی و شاخص¬های طرح¬های تحقیقاتی مشمول، روش اولویت¬بندی آنها و معیارهای تعیین میزان کمک¬های مزبور براساس ماهیت، اثربخشی، رسوخ فناوری، ارتقای بهره¬وری، پیچیدگی و هزینه¬بر بودن پژوهش¬ها اقدام نموده و از طریق سامانه¬های اطلاع¬رسانی، اعلام عمومی نمایند.

کمک¬های مذکور براساس سرفصل¬های مقرر در ماده (4) این آیین نامه به واحد یا واحدهای تولیدی (طرح¬های مشترک) ذی¬ربط اختصاص می¬یابد.

ماده 4- هزینه¬های زیر به عنوان هزینه¬های تحقیقاتی مرتبط قابل قبول می¬باشد:

الف- هزینه¬های آزمایشگاهی، آزمون نمونه اولیه و آزمایش¬های بالینی، هزینه استانداردهای ایمنی و ارتقای زیست محیطی.

ب- هزینه¬های ثبت و حفاظت از حق اختراع داخلی و خارجی.

پ- هزینه¬های مربوط به همکاری¬های تحقیقاتی با دانشگاه¬ها، مراکز پژوهشی و شرکت¬های دانش¬بنیان.

ت- هزینه¬های خرید یا اخذ حق استفاده از اختراعات، حق امتیاز و دانش فنی از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی که به ثبت اختراع داخلی و خارجی مشروح در ادعانامه منجر شده است.

تبصره 1- کمک¬های موضوع این آیین¬نامه تنها شامل آن دسته از هزینه¬های تحقیقاتی یا ارتقای وضعیت زیست محیطی می¬شود که حق امتیاز کالا یا خدمات یا ثبت اختراع حاصل از آن پس از تصویب قانون بودجه سال 1394 کل کشور صورت گرفته باشد.

تبصره 2- اعطای کمک¬های موضوع این آیین¬نامه به هر واحد تولیدی منوط به عدم استفاده از مزایا یا کمک¬های مشابه برای هر حق امتیاز یا هر ثبت اختراع فقط یک بار مجاز خواهد بود.

ماده 5- وزارتخانه¬های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی حسب مورد با استفاده از تمامی ظرفیت¬های ساختاری و نهادی موجود کشور مسئول اجرای این آیین¬نامه بوده و مکلفند

گزارش¬های مربوط را هر سه ماه یک بار به سازمان مدیریت و برنامه¬ریزی کشور و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارایه نمایند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس¬جمهور این مصوبه را در تاریخ 17/8/1394 ابلاغ کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز