با موافقت نمایندگان؛

کلیات لایحه دائمی‌شدن بیمه اجباری شخص ثالث تصویب شد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۱۰:۴۹:۰۲
کد خبر: ۳۳۹۵۸۶
کلیات لایحه دائمی‌شدن بیمه اجباری شخص ثالث تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات لایحه دائمی‌شدن بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 24 آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه دائمی‌شدن بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، کلیات آن را با 147 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در جریان بررسی این لایحه مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت گفت: باید پرداخت عالی بیمه‌ها در نظر گرفته شده و گاهاً دیده می‌شود فردی که تصادف می‌کند نمی‌تواند دیه مورد نظر را به فرد مصدوم بپردازد. همچنین چرا باید بازار عظیم بیمه‌ها در انحصار بیمه ایران باشد؟ بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمان اجرای قانون همه شرکت‌های بیمه‌ای در این‌خصوص فعالیت کنند.

همچنین در ادامه هاشمی نخل ابراهیمی در موافقت با این لایحه گفت: پرداخت همه خسارت‌ها در این لایحه پیش‌بینی شده است و یکی از نقاط مثبت آن برابری دیه زن و مرد براساس سقف تعهدات است و به طور کلی معایب قبلی در این لایحه رفع شده است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز به‌عنوان مخالف لایحه مذکور تصریح کرد: در این لایحه احکام فراوان قضایی وجود دارد و براساس قوانین تصویب شده در کمیسیون قضایی برای بسیاری از جرایم حذف زندان در نظر گرفته شده است و این در حالی است که در این لایحه مواردی نظیر حبس برای بسیاری از جرایم در نظر گرفته شده است که این یکی از نقاط منفی این لایحه است.

در پایان ابوذر ندیمی به‌عنوان موافق لایحه بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه گفت: اگر کلیات این لایحه تصویب نشود، افراد بسیاری در جامعه بلاتکلیف می‌مانند، هر چند که برخی ایراداتی که از سوی نمایندگان مطرح شد بسیار جزئی است و می‌توان با ارائه پیشنهادات در زمان بررسی جزئیات لایحه این ایرادات را برطرف کرد، بنابراین اعضای کمیسیون اقتصادی تلاش کردند که براساس داده‌های تجربی اشکالات موجود در قانون را اصلاح کنند.

نظر شما