حیدرپور در گفت‌وگو با برنا:

گردش‌ مالی کاندیداها در یک حساب مشخص بررسی می‌شود

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۱۱:۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۴۰۴۱۵
گردش‌ مالی کاندیداها در یک حساب مشخص بررسی می‌شود
حیدرپور گفت: لایحه شفافیت هزنیه کرد کانداداهای انتخاب مجلس احتمالا خارج از نوبت در مجلس مطرح خواهد شد.

عوض حیدر پور نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در خصوص زمان مطرح شدن لایحه شفافیت هزینه کرد کاندیداهای انتخابات مجلس در صحن علنی گفت: همانگونه که من از هیئت  رئیس این مسئله را جویا شدم در حدود بیست و سه طرح و لایحه در اولویت مطرح شدن در صحن هستند که این لایحه بعد از بررسی این طرح ها قرار می گیرد.

حیدرپور با اشاره به اهمیت مطرح  شدن این لایحه در دو هفته  آینده گفت: برای اینکه این لایحه زودتر مطرح شود؛ نمایندگانی که طرح های پیشین را امضا کردند و همچنین دولت می بایست رضایت دهند تا این لایحه خارج از نوبت در صحن علنی مجلس مطرح شود. البته هیئت رئیسه نیز اجازه دارد تا این لایحه را خارج از نوبت مطرح کند.

این عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با اشاره به جامع بودن لایحه دولت اظهار داشت: این که این لایحه باعث می شود تا کاندیداها هزینه کرد انتخاباتی خود را شفاف کنند، بسیار خوب است. اما برخی بندهای این لایحه به نظر می رسد قابل اجرا شدن نباشد و یا اجرایی کردن آنها بسیار سخت و زمان گیر باشد. به طور مثال برای هر کاندیدا مقرر شده تا با افتتاح یک حساب تمامی گردشهای مالی انتخابی خود را در آن انجام دهند و یک حسابدار و حسابرس نیز گردش مالی این حسا ب را بررسی کند که با توجه به تعداد بالای کاندیداها (در حدود شش هزار نفر) به نظر می رسد این کار سخت و زمان گیر باشد اما در کل این لایحه طرح بسار خوبی است و برای این که به انتخابات این دوره برسد حتما باید در دو سه هفته آینده مطرح شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز